Imagen

Becat per la Fundació CAA/Luce des del 1995 fins al 1998 i pel Clark Art Institute el 2004, Blake Stimson és catedràtic d’Història de l’Art a la Universitat de Califòrnia, a Davis. La seva activitat docent en aquesta universitat se centra en art contemporani i de la postguerra, teoria crítica i història de la fotografia. Stimson es va doctorar en història de l’art el 1998 per la Universitat de Cornell, a Ithaca (Nova York); va obtenir un màster de Belles Arts en escultura el 1992 per la Universitat de Tufts i l’Escola del Museu de Belles Arts de Boston (Massachusetts), i va participar en el Programa d’Estudis Independents del Museu Whitney de Nova York durant els anys 1990 i 1991. El seu llibre The Pivot of the World: Photography and Its Nation va ser publicat l’any 2006 per MIT Press. En col•laboració amb Gregory Sholette, es va fer càrrec de l’edició de Collectivism after Modernism: The Art of Social Imagination after 1945, que acaba de sortir publicat per University of Minnesota Press. Stimson i Alexander Alberro, que ja van col•laborar en l’edició de Conceptual Art: A Critical Anthology (1999), treballen actualment en un segon llibre, que portarà el títol Institutional Critique: A Critical Anthology (disponible el 2008).

Al 2007, Blake Stimson fou convidat a donar una conferència al MACBA dins del context del seminari La metròpoli en l’era de la fotografia. Aquesta conferència es titulà «La fotografia de la forma social». Una versió anterior del text fou publicada com «The Artiste» a l' Oxford Art Journal, vol. 30, núm. 1 (Març 2007), pp. 10-115.

Fitxa tècnica

Any de publicació:
2007
Autor:
Col·lecció:
Quaderns portàtils
Suports:
Pàgines:
17
Línia editorial:
Quaderns portàtils

Continguts relacionats

Activitats

Artistes

Àudios

Photography of the Social Forms
Reconstituir el desordre d’una possible ciutat. Utilitzar la maqueta no com un element de projecte sinó com una representació d’alguna cosa que ja existeix.
Jordi Colomer