Pedagogies i emancipació
4 de març de 2020

Educar, per a què? No podem deixar de fer-nos aquesta pregunta en una època en què l’educació sembla amenaçada per l’imperatiu de la productivitat i de l’eficiència al servei del mercat laboral. Els assajos que integren aquest volum proposen un exercici crític sobre els models educatius que se’ns imposen gairebé sense marge per plantejar alternatives. Des d’experiències i perspectives diverses, totes les aportacions coincideixen a apostar per l’educació com a espai polític per a l’emancipació individual i col·lectiva. Un àmbit i una pràctica des dels quals se’ns permeti imaginar el futur.

Actualment, també està a la venda l'ebook.

  Disponible en castellà.

Autors

Marina Garcés
Filòsofa i professora agregada a la UOC. El seu pensament és la declaració d’un compromís amb la vida com un problema comú. Per això desenvolupa la seva filosofia, dins i fora de les aules, com una àmplia experimentació amb les idees, l’aprenentatge i les formes d’intervenció en el món actual.

Janna Graham
Investigadora, educadora i curadora. Membre del col·lectiu Ultra-Red i del Micropolitics Research Group. Ha estat la impulsora i responsable de The Centre for Possible Studies i actualment és docent al Goldsmiths, Londres.

val flores
Es defineix com a escriptora lesbiana feminista docent. Va ser professora de primària en escoles públiques de Neuquén (Patagònia argentina), per a qui l’aula és un espai de docència i també d’activisme polític.

Concha Fernández Martorell
Doctora en Filosofia per la Universitat de Barcelona i catedràtica d’institut des de 1984, primer a l’IES Mediterrània del Masnou, on va ser directora, i després a l’IES Menéndez Pelayo de Barcelona, institut que també ha dirigit fins al 2017.

Jordi Solé Blanch
Doctor en Pedagogia per la Universitat Rovira i Virgili (2005) i professor del Grau d’Educació Social de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). La seva trajectòria professional s’ha desenvolupat en el camp dels serveis socials i del sistema de protecció a la infància i l’adolescència de Catalunya. Com a membre del Laboratori d’Educació Social de la UOC, participa en diversos espais de reflexió sobre l’educació al costat d’altres professionals del camp social, i se situa a la bretxa entre els grups d’estudi, l’activisme i l’acadèmia.


Aquest és el cinquè volum d’et al., una col·lecció de textos concebuda per posar en circulació un pensament que desafia els marcs disciplinaris de la història de l’art, la filosofia i les ciències socials. Una prolongació del programa públic del MACBA que es desplega en les interseccions entre les pràctiques estètiques i polítiques i es dirigeix a una multitud anònima i dispersa. La comunitat pensant que en el mateix acte de llegir, d’escriure, d’estudiar i de conversar es converteix en una potència de transformació futura.

et al. és una col·laboració editorial entre Arcàdia i MACBA, sota la direcció de Pablo Martínez.

Fitxa tècnica

Any de publicació:
2020
Autor:
Col·lecció:
et al.
Suports:
Pàgines:
152
Dimensions:
18 x 12,5 cm
Línia editorial:
Assaig
Disseny:

Oficina de disseny – Ariadna Serrahima, Diego Bustamente, Katharina Hetzeneder
Maquetació: LolaBooks

Edicions:
Cat MACBA: 978-84-17593-10-0
Spa MACBA: 978-84-17593-11-7

Imatges

Foto: Gemma Planell
Foto: Gemma Planell
Foto: Gemma Planell
Foto: Gemma Planell
Foto: Gemma Planell
Foto: Gemma Planell
Foto: Gemma Planell
Foto: Gemma Planell
Foto: Gemma Planell
Foto: Gemma Planell
Foto: Gemma Planell
Foto: Gemma Planell