Imagen

Peter Watkins (Norbiton, Regne Unit, 1935) va ser reconegut per la crítica en els anys seixanta, arran de l'escàndol sorgit pel boicot que la BBC va portar a terme contra el seu film The War Game. No obstant això, a pesar que va continuar realitzant una sèrie d'obres fonamentals i radicals que no s'ajustaven al cinema convencional, ni als estàndards de la temporalitat del cinema de consum, les seves pel·lícules van deixar de ser citades i considerades com peces clau en els debats sobre el compromís polític de la imatge cinematogràfica. L'últim treball de Peter Watkins, La commune (1999), constituïx, entre moltes altres coses, una curiosa relectura de les relacions entre el cinema i els discursos de la història a partir de la ruptura de la il·lusió de la representació mitjançant la dissolució de la frontera que sol separar a l'actor del seu personatge.

En la primavera de 2010, el MACBA dedica una retrospectiva a Peter Watkins que revisa la seva contribució a la cinematografia contemporània i, en particular, la seva condició de pioner del docudrama i del fals documental.

Fitxa tècnica

Any de publicació:
2010
Autor:
Col·lecció:
Quaderns portàtils
Suports:
Pàgines:
14
Línia editorial:
Quaderns portàtils
Disseny:
Disseny de Cosmic
Edicions:
Ang.1886-5259
El problema s’aclareix, es torna diàfan: la tela de l’artista esdevé un mirall.
Michelangelo Pistoletto