Imagen

La Internacional és una xarxa transinstitucional creada per cinc grans museus i arxius d'art europeus (la Moderna galerija de Ljubljana, la Július Koller Society de Bratislava/Viena, el MACBA de Barcelona, el Van Abbemuseum d'Eindhoven i el M HKA d'Anvers). Partint d'aquests cinc museus i les seves respectives col·leccions, L'Internationale – Post-War Avant-Gardes between 1957 and 1986 presenta una àmplia tria d'exemples i assajos historiogràfics i teòrics per analitzar des d'una nova perspectiva un període de la història de l'art que, segons el cànon establert, ha estat dominat gairebé en exclusiva per l'art d'Europa Occidental i Amèrica del Nord. La present publicació qüestiona aquest cànon i fa sortir a la llum un corrent avantguardista dispers, multipolar i de vegades interconnectat, que ja existia (molt) abans que es pensés en termes de globalització o transnacionalisme. Les diverses contribucions aplegades en aquest recull plantegen una qüestió central: fins a quin punt podem dir que ha existit un llenguatge comú internacional en art durant aquestes tres dècades, alhora que els enfocaments i les terminologies locals diferien significativament? Com se situaven en els seus contextos socials respectius aquestes experiències i formes de coneixement tan disperses? Quins paral·lelismes de mètodes artístics van aparèixer en les diverses regions, i fins i tot continents? Per acabar, podríem agrupar aquestes narratives locals d'una manera inèdita, rizomàtica, capaç de reconfigurar les nostre idees de translocalisme i d'internacionalisme?

Veure totes les publicacions de L'Internationale →


Continguts relacionats

Àudios

Son[i]a #127
26.05.2011
Jo pinto com si anés caminant pel carrer. Recullo una perla o un crostó de pa; és això el que dono, el que recullo
Joan Miró