The Constituent Museum. Constellations of Knowledge, Politics and Mediation

Què passaria si els museus situessin les relacions al centre de la seva activitat? La present publicació s’inspira en aquesta pregunta i ofereix una anàlisi experimental, diversa i rigorosa, del que normalment es coneix com a educació, mediació o interpretació dins les institucions museístiques. En comptes de concebre el visitant com un receptor passiu de contingut predefinit, se’l considera un membre actiu d’un cos constituent, algú a qui es pot esperonar, provocar, inspirar i de qui es pot aprendre. Més enllà de la pràctica de la mediació com a tal, la publicació situa les pràctiques constituents de col·laboració i coproducció dins el context sociopolític (neoliberal) existent per tal de reimaginar i incidir en les estructures ‒tant físiques com organitzatives‒ de museus i galeries.

The Constituent Museum, un recull de nous projectes i estudis de casos, sorgeix de les experiències diverses de les institucions que formen la confederació de museus L’Internationale, així com dels col·laboradors amb qui ha treballat durant els cinc anys del programa «Els usos de l’art. El llegat de 1848 i 1989». Un dels elements essencials per al desenvolupament del programa va ser la creació d’un «equip de mediació» que explorés alguns dels aspectes clau referits a l’evolució de les relacions dels museus amb els seus públics.

Aquesta publicació intenta redefinir el rol i la significació del museu com a projecte col·laboratiu entre el públic, l’artista i els treballadors de la institució. Aborda el museu com una part important de la comunitat, on conflueixen i es qüestionen l’activisme, les narratives i la reflexió visual i intel·lectual.


L'Internationale amb el suport del Programa Cultura de la Unió Europea

 
Logos L'internationale + Cofinanciado por el programa Europa Creativa de la UE

L'Internationale is a confederation of six major European modern and contemporary art institutions and partners: Moderna galerija (MG, Ljubljana, SI); Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía (MNCARS, Madrid, ES); MACBA. Museu d'Art Contemporani de Barcelona (MACBA, Barcelona, ES); Museum van Hedendaagse Kunst Antwerpen (M HKA, Antwerp, BE); SALT (Istanbul and Ankara, TR) and Van Abbemuseum (VAM, Eindhoven, NL).
This publication is part of the programme "The Uses of Art: The Legacy of 1848 and 1989", co-financed by the Culture Programme of the European Union and developed by L'Internationale together with KASK School of Arts University College Ghent, Liverpool John Moores University, Middlesbrough Insitute of Modern Art and the University of Hildesheim.

Veure totes les publicacions de L'Internationale →

Fitxa tècnica

Any de publicació:
2018
Col·lecció:
Altres
Suports:
Pàgines:
384
Línia editorial:
Assaig
Disseny:

Editorial: Valiz amb L'internationale, 2018 | Amb el suport de Liverpool John Moores University, Middlesbrough Institute of Modern Art, L'Internationale, KASK School of Arts, Gent, European Union, Culture Programme

Edicions:
Eng 978-94-92095-42-8