Imagen

Serge Guilbaut analitza la importància internacional de l'estil dominant de l'expressionisme abstracte nord-americà, una avantguarda que va néixer després de la Segona Guerra Mundial i que va desplaçar el centre artístic mundial de París a Nova York. A diferència dels estudis d'art d'aquest període que se centren en l'estètica i en les qualitats formals de l'obra, Guilbaut examina les seves implicacions polítiques i socials. De cómo Nueva York robó la idea de arte moderno reprodueix el compromís i la lluita d'aquella avantguarda i la preocupació dels artistes per resoldre els problemes de la creació simbòlica.

Fitxa tècnica

Any de publicació:
2007
Autor:
Col·lecció:
Altres
Suports:
Pàgines:
398
Il·lustracions:
13
Edicions:
Cas.978-84-8456-964-0(comprar)

Continguts relacionats

Activitats

Àudios

RADIO WAVES #1 Hot Songs for a Cold War
24.10.2007
RADIO WAVES #2 Hot Songs for a Cold War
14.11.2007
RADIO WAVES #3 Hot Songs for a Cold War
28.11.2007
Son[i]a #48 Manuel J. Borja-Villel sobre "Sota la bomba. El jazz de la guerra d’imatges transatlàntica. 1946-1956"
11.10.2007
Entrar en un museu és una cosa que comença a casa, en un avió, en un tuit
Mark Wigley