Imagen

La ronda és el títol que Latifa Echakhch, artista francesa d'origen marroquí, ha posat al projecte concebut per a l'espai de la Capella MACBA. Per a aquesta exposició s'han produït tres instal·lacions: Eivissa (2010), Gaya (E102) 5, Vitrail (2010) i Fantasia (2010). Com la resta d'obres d'Echakhch, aquestes peces s'inicien amb un material, una textura i un objecte que fa referència a les experiències viscudes per l'artista i que la duu a reflexionar sobre el seu passat, però també sobre el significat dels materials, les tradicions, els símbols i la seva funció social. En aquest text, Soledad Gutiérrez, conservadora d'exposicions del MACBA, proposa diferents nivells de lectura d'una obra compromesa amb el seu temps i amb la història, que parteix d'una perspectiva molt personal per generar una reflexió sobre qüestions que, pel seu caràcter polític, ens afecten a tots.

Les exposicions de la Capella MACBA tenen un denominador comú: haver estat realitzades específicament per a la seva presentació en aquest lloc. No es tracta d'impulsar un vincle amb l'arquitectura, sinó una consciència de crear, des d'un «topos» concret, una obra nova que en el futur pugui arribar a formar part de la Col·lecció del Museu.

Fitxa tècnica

Any de publicació:
2010
Col·lecció:
Sèrie Capella
Suports:
Pàgines:
24
Línia editorial:
Exposicions
Disseny:

Disseny de Nieves i Mario Berenguer Ros

Edicions:
Spa 978-84-92505-45-6
Cat 978-84-92505-46-3
Eng 978-84-92505-47-0

Continguts relacionats

Activitats

Artistes

Obres

Vídeos

Àudios

Why and How do I Do what I Do?: a conversation between Latifa Echakhch and Soledad Gutiérrez
Son[i]a #109 Latifa Echakhch
09.09.2010
Se suposa que els objectes tenen el caràcter objectiu dels productes industrials. No pretenen representar res més que allò que són. La categorització prèvia de les arts ja no existeix.
Charlotte Posenenske