Imagen
[197-?]
Gènere/forma no predominant: Poesia visual: 11, Camí (f. 14r) -- 12, Avui (f. 15r) -- 56, Lleteria (f. 61r) -- 63, Laberint (f. 69r) -- 79, Garlanda (f. 85r) -- 91, A tres orenetes (f. 96r) -- 94, Il·lusió òptica (f. 100r-100v) -- 98, Teatre (f. 104r) -- 107, Billar (f. 114r) ; Poesia - Formes clàssiques - Odes: 85, Oda al capvespre (f. 91r). -- Un full plegat de color taronja aplega els fulls del manuscrit. -- Al recto del full 1, una enumeració de les diverses pàgines dels preliminars d'un llibre; i.e., "1-2 blanques", "3 p[or]tadella [+++] tít[++]", "4 blanca", "5 p[or]tada" ("autor", "títol", "edit[orial?]") i "6 fitxa tècnica".
-- Al recto del full intercalat entre els fulls numerats amb 91 i 92, una composició sense títol; Comença, " Quina és l'ocella errant que mana els astres?"; Acaba, "Freguen els dies una perla mansa / De gotes d'aigua", oda sàfica; mecanografiat (corr. en llapis). El títol "Crepuscle en el crepuscle" desestimat, mecanografiat i ratllat amb llapis. La dedicatòria desestimada "A Modest i Mariona Cuixart" (i.e., Modest Cuixart i Mariona Goday), mecanografiada i ratllada amb llapis i amb bolígraf. -- El saltamartí. 1, Preludi (f. 3r). Al verso del full 3, la nota indicativa "BLANC" escrita amb llapis per a indicar la necessitat de deixar una pàgina en blanc entre la composició i la composició següent. -- El saltamartí. 12, Avui (f. 15r). Al recto del full 15, una nota indicativa escrita amb bolígraf en relació amb la figura de la lluna dibuixada amb bolígraf al penúltim vers de la composició; i.e. "calendari pagès", "a ta[many?] ma[jús?]cula", escrit per una persona no identificada. -- El saltamartí. 19, Dieta (f. 22r). El títol "Poema" desestimat, mecanografiat i ratllat amb llapis. -- El saltamartí. 29, Histèria (f. 32r). Al verso del full 32, la nota indicativa "BLANC" escrita amb llapis per a indicar la necessitat de deixar una pàgina en blanc entre la composició i la composició següent. -- El saltamartí. 30, El porc gros (f. 34r). Al recto del full 34, al dessota de la composició, la dedicatòria "A Francesc Vicens" escrita amb llapis. -- El saltamartí. 31, Pot-pourri (f. 35r). La primera estrofa de la composició està numerada amb la xifra "I", i la segona i la tercera estrofa amb la xifra "II". -- El saltamartí. 34, Mom (f. 37r). El títol "Dimarts" desestimat, mecanografiat i ratllat amb llapis. -- El saltamartí. 36, Estanc (f. 40r). El vers que clou la composició està mecanografiat sagnat respecte dels altres versos. -- El saltamartí. 38, La moda (f. 42r). Una ratlla vertical traçada amb llapis, a la segona estrofa de la composició, per a indicar la necessitat de concebre el setè vers de la composició justificat a la dreta. -- El saltamartí. 43, Oda a Castro (f. 46r). Al recto del full sense numerar entre els fulls numerats amb 45 i 46, una versió de la composició més avançada, mecanografiada. -- El saltamartí. 50, Burlesca (f. 51r). El títol "Caretes" desestimat, mecanografiat i ratllat amb llapis. -- El saltamartí. 51, Dissabte (f. 52r). Al recto del full intercalat entre els fulls numerats amb 51 i 52, una versió més avançada de la segona estrofa de la composició, escrita amb llapis. Al recto del segon full numerat amb 52, una versió més preliminar de la composició mecanografiada (corr. en llapis). -- El saltamartí. 55, Pel mig del camí... (f. 59r). Al verso del full 59, la nota indicativa "blanca" escrita amb bolígraf, per una persona no identificada, per a indicar la necessitat de deixar una pàgina en blanc entre la composició i la composició següent. -- El saltamartí. 56, Lleteria (f. 61r). A continuació de la cinquena mesura de llet dibuixada amb llapis, dues mesures més, l'una al costat de l'altra, ratllades amb bolígraf; i una nota indicativa escrita amb bolígraf per una persona no identificada, poc intel·ligible; i.e., "s[++] model a mateix [+++] ", escrit amb bolígraf. Al recto del full 61, diverses operacions matemàtiques escrites amb llapis. -- El saltamartí. 63, Laberint (f. 69r). Al recto del full 69, una nota indicativa escrita amb bolígraf per una persona no identificada, poc intel·ligible; i.e. "a[++] t[++]", "[+++] model", "vista s[u?]pe[rior?].", escrit amb bolígraf. -- El saltamartí. 66, Escala i ascensor (f. 72r). El títol "Escala y ascensor" desestimat, corregit amb tinta pel corrector. -- El saltamartí. 79, Garlanda (f. 85r). Al recto del full 85, al dessota de la composició, una nota indicativa escrita amb bolígraf per una persona no identificada, poc intel·ligible; i.e. "seg[++] model", "només silueta, a t[aman?]y caixa", escrit amb bolígraf, etc. -- El saltamartí. 84, Mots (f. 90r). El títol "Paraules" desestimat, mecanografiat i ratllat amb llapis. -- El saltamartí. 85, Oda al capvespre (f. 91r). La dedicatòria "Per a Suzy i Joan" (Suzy i Joan Vila Casas) desestimada, mecanografiada i ratllada amb bolígraf. Al recto del full intercalat entre els fulls numerats amb 91 i 92, les dues primeres estrofes d'una altra oda sàfica potser per a inserir a la composició; i.e., " Quina és l'ocella errant que mana els astres? / Oh mar de murs emmascarant la vida! / El brau obre la boca per parlar-me / De les onades", i "Com dorm el bou la seva profecia / Tot sol dintre molins imaginaris! / Ja veig com es descorren grans cortines / De flors i pedres", mecanografiat (corr. en llapis). -- El saltamartí. 92, Diària lluita (f. 97r-98r). Al recto del full 97, la nota indicativa "segueix a 100" escrita amb bolígraf per una persona no identificada. -- El saltamartí. 94, Il·lusió òptica (f. 100r-100v). Al verso del full 100, diverses provatures traçades amb llapis per a concebre la figura de què es compon la composició, completament ratllades amb llapis. Al recto del full 100, una nota indicativa escrita amb bolígraf per una persona no identificada, poc intel·ligible; i.e., diverses línies verticals traçades amb bolígrafs i encerclades amb bolígraf, un terme inintel·ligible escrit amb bolígraf, i la frase "a t[aman?]y laberint" escrita amb bolígraf. -- El saltamartí. 98, Teatre (f. 104r). El títol "Teatre Carlira" desestimat. Al recto del full 104, una nota indicativa escrita amb bolígraf per una persona no identificada; i.e., "Daly's Theatre", "atenció eli[minar?] l'anglès", "a t[aman?]y caixa", "[+++] ret[orn?]", escrit amb bolígraf. Al verso del full 106, numerat amb 105, la nota indicativa "blanca" escrita amb bolígraf per a indicar la necessitat de deixar una pàgina en blanc entre la composició i la composició següent. -- El saltamartí. 99, Aquarium (f. 106r). El títol "Aquari" desestimat. -- El saltamartí. 100, Halo (f. 107r). El títol "Poema" desestimat, mecanografiat i ratllat amb llapis. Un títol desestimat inintel·ligible potser per a la composició, escrit amb llapis i completament esborrat. -- El saltamartí. 101, Lai (f. 108r). El títol "Halo" desestimat, escrit amb llapis i completament esborrat. -- El saltamartí. 107, Billar (f. 114r). Al recto del full 114, a un costat de la composició, una segona versió de la composició traçada amb bolígraf per una persona no identificada i, més avall, la nota indicativa "Carambola", "directe", "ratlles de p[++]s", escrita amb bolígraf. -- El saltamartí. 118, Josepa Parra de Jardí (f. 125r). El títol "Josefa Parra de Jardí" desestimat. -- El saltamartí. 119, Agafo el mot... (f. 126r). Un títol desestimat poc intel·ligible, i.e. probablement el títol "Agafo la paraula...", escrit amb llapis i completament esborrat. -- El saltamartí. 123, Faune (f. 130r). El títol "Poema" desestimat, mecanografiat i ratllat amb llapis; i un o més títols desestimats inintel·ligibles, escrits amb llapis i completament esborrats. -- El saltamartí. 124, Jo tracto... (f.131r-132v). Al verso del full 132, el títol "Jo tract[+]" escrit amb llapis i ratllat amb bolígraf. -- El saltamartí. 125, Serenata (f. 132r). El títol "Poema" desestimat, mecanografiat i ratllat amb llapis. -- El saltamartí. 126, Òpera (f. 133r). El vers que clou la segona estrofa de la composició està mecanografiat centrat respecte dels altres versos. Al recto del full 133, al dessota de la composició, un esquema traçat amb llapis per a indicar la necessitat de concebre els versos de la composició centrats. -- El saltamartí. 127, Apis (f. 134r). El títol "Ídols" desestimat, mecanografiat i ratllat amb llapis. -- El saltamartí. 131, Dilluns (f. 138r). Un títol desestimat per a la composició inintel·ligible, escrit amb llapis i completament esborrat. -- El saltamartí. 132, Hàlit (f. 139r). El títol "Poema" desestimat, mecanografiat i ratllat amb llapis. -- El saltamartí. 135, El sol detingut (f. 142r). El títol "Poema" desestimat, mecanografiat i ratllat amb llapis. -- El saltamartí. 137, Bufarut (f. 144r). El títol "Poema" desestimat, mecanografiat i ratllat amb llapis. -- El saltamartí. 142, Gòtia (f. 149r). El títol "Catalunya" desestimat, mecanografiat i ratllat amb llapis. -- El saltamartí. 143, Callament (f. 150r). El títol "Pàtria" desestimat, mecanografiat i ratllat amb llapis. -- El saltamartí. 144, Derrota (f. 151r-151v). Al verso del full 151, el títol "Derrota" mecanografiat. -- El saltamartí. 147, Rèquiem (f. 154r). Un títol desestimat per a la composició inintel·ligible, escrit amb llapis i completament esborrat. -- El saltamartí. 150, Endavant! (f. 157r). Al verso del full 157, numerat amb 156, la nota indicativa "blanca" escrita amb bolígraf, per una persona no identificada, per a indicar la necessitat de deixar una pàgina en blanc.

Fitxa tècnica

Pertany a:
Otros > Set obres mecanografiades i un text de justificació mecanografiat per al llibre "Poemes de seny i cabell"
Crèdit:
Col·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Fons Joan Brossa. Dipòsit Fundació Joan Brossa
Sèrie:
Subsèrie Poesia literària. Sèrie Manuscrits d'obres. Secció Creació de manuscrits. Fons Joan Brossa
Publicació/Producció:
[197-?]
Idioma:
Català
Tipus de material:
Document
Número de registre:
A.JBR.00275.007
Topogràfic:
BROSSA_MANUS_MAN_PL_00048_007

Documents d’arxiu relacionats

Aquest document és part de...

Aquest document es compon de...

M’agrada treballar amb allò que s’acostuma a dir "herència cultural", però els materials que faig servir són molt banals, com clixés, com blocs de sucre, portes, cuscús, catifes, documents oficials.
Latifa Echakhch