Imagen
1995
Gènere/forma no predominant: Poesia - Formes clàssiques - Sonets: 72, Baralla (f. 79r) -- 73, Sense títol (f. 80r-83r) -- 74, La barca de roba (f. 84r) -- 75, Solsticial (f. 85r) -- 77, El plat de la ferida (f. 88r-88v) -- 78, Sonet (f. 89r) -- 91, Exercici (f. 103r) ; Poesia visual: 1, Guia comercial (f. 3r-5r) -- 73, Sense títol (f. 80r-83r). -- Al recto i al verso del segon full de la prova d'impremta, diverses provatures escrites amb tinta i amb bolígraf per a la composició de versos; i.e. "Els boscos vencen el mar, / que la sang de la Naturalesa / és la saba de [+++] plantes.", "Les muntanyes / conjunció de la terra i el cel, / vencen el mar.", entre d'altres.
-- Al recto del full 7, la referència "(Poema visual)" per indicar la necessitat d'incloure-hi una composició visual. -- Entre els fulls 68 i 69, un full amb una aspa traçada amb llapis, potser per a marcar un punt del manuscrit. -- La memòria encesa. 2, Picaporta (f. 6r). Els versos parells estan escrits sagnats respecte dels versos senars. -- La memòria encesa. 5, Banda d'efectes (f. 9r-9v). Al recto del full 9, una versió més preliminar de la primera estrofa, desestimada, completament ratllada amb llapis. Al verso del full 9, una versió preliminar de la primera estrofa escrita amb llapis. -- La memòria encesa. 28, Vetllada (penyora) (f. 32r). El títol està distribuït en dues línies, i.e. "Vetllada / (Penyora)"; inclou la nota indicativa "cursiva" escrita amb llapis per indicar la necessitat d'escriure el subtítol amb lletres cursives. -- La memòria encesa. 29, El carnaval o la suor del fum (f. 33r). El tercer vers de la composició està escrit sagnat. -- La memòria encesa. 32, Poema acció (f. 36r). El títol "Número" desestimat, completament ratllat amb llapis. -- La memòria encesa. 33, Museu (f. 37r). Al recto del full 37, diverses anotacions del corrector escrites amb llapis, i.e. "[...] Crec que ha de dir 'número(s)'", entre d'altres. -- La memòria encesa. 41, Metamorfosi (f. 45r). El quart vers de la composició està escrit sagnat. -- La memòria encesa. 44, Filmlet (f. 48r). Al recto del full 48, una anotació del corrector escrita amb llapis, desestimada; i.e. "¿Per què no 'xampany'?" (en lloc del terme "cava" del segon vers de la composició). -- La memòria encesa. 47, Text (f. 52r). Al recto del full 52, una nota de peu relativa al títol de la composició, i.e. "L'autor parteix de la diferència entre els termes 'informació' i 'comunicació'. Una informació només acumula coneixement, i una comunicació, a més, fa participar." (corr. en llapis del corrector). -- La memòria encesa. 49, Fi... (f. 54r). El títol "Fi" desestimat. -- La memòria encesa. 56, Xifres... (f. 61r). El títol "Xifres" desestimat. -- La memòria encesa. 61, Erm (f. 67r). Al recto del full 67, una provatura escrita amb llapis, desestimada, per a compondre el primer vers de la composició; i.e. "on hi havia" escrit amb llapis i ratllat amb llapis. -- La memòria encesa. 62, Pessebre vivent 1982 (Quadres) (f. 68r). El títol està distribuït en dues línies, i.e. "Pessebre vivent 1982 / (Quadres)". -- La memòria encesa. 64, No es tracta de teatre (f. 70r). Al recto del full 70, una provatura escrita amb llapis, desestimada, per a compondre el primer vers de la segona estrofa de la composició; i.e. "fem", "(?)", escrit amb llapis i ratllat amb llapis. -- La memòria encesa. 73, Sense títol (f. 80r-83r). Al recto i al verso del full 82, dues provatures per a compondre versos del segon quartet del sonet tercer; i.e. una provatura escrita amb llapis al recto del full 82 per a la composició del segon vers del segon quartet, i una provatura escrita amb llapis al verso del full 82 per a la composició del primer vers del segon quartet. -- La memòria encesa. 77, El plat de la ferida (f. 88r-88v). Entre els fulls 87 i 88, un full sense numerar que conté una versió del tercer vers del segon quartet, escrit amb bolígraf. Al verso del full 88, diverses provatures escrites amb llapis, desestimades, per a compondre el mateix vers, i.e. el tercer vers del segon quartet. Al recto del full 88, una nota desestimada; i.e. "Els cinc primers versos van ser escrits el 1949 i es van extraviar. Quaranta-sis anys després han estat trobats fent neteja de papers. El sonet s'ha acabat el 19 de maig de 1995.", completament ratllat amb llapis. -- La memòria encesa. 80, Poema (f. 91r). Al recto del full 91, la nota "Poema llegit al Primer Festival de Poesia Catalana, celebrat al Gran Price l'any 1970.". -- La memòria encesa. 85, Del deu i l'haver (f. 97r). El títol "Del deu i haver" desestimat. -- La memòria encesa. 90, Lluna de lletres o la paraula viva (f. 102r). El títol està distribuït en dues línies (o versos), i.e. "Lluna de lletres / o la paraula viva". -- La memòria encesa. 109, Incidents (f. 121r). El títol "Incident" desestimat. -- La memòria encesa. 120, Fulletó (f. 132r-132v). Al verso del full 132, una versió més preliminar de la composició, desestimada, escrita amb tinta (corr. en llapis) i completament ratllada amb tinta. -- La memòria encesa. 121, Urbs (f. 133r). Al recto del full 133, la dedicatòria "A Muma Soler" desestimada, escrita amb tinta i completament ratllada amb llapis.

Fitxa tècnica

Pertany a:
Fons Joan Brossa > Preparació per a l'edició d'obres > Proves d'impremta > Poesia literària
Crèdit:
Col·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Fons Joan Brossa. Dipòsit Fundació Joan Brossa
Sèrie:
Subsèrie Poesia literària. Sèrie Proves d'impremta. Secció Preparació per a l'edició d'obres. Fons Joan Brossa
Publicació/Producció:
1995
Idioma:
Català
Tipus de material:
Document
Número de registre:
A.JBR.00786.001
Topogràfic:
BROSSA_MANUS_MAN_PL_00107_001

Documents d’arxiu relacionats

Aquest document es compon de...

El blau protegeix el blanc de la innocència. El blau s’emporta el negre. El blau és la foscor feta visible.
Derek Jarman