Imatge
-

L’Assemblea Democràtica d’Artistes de Girona (ADAG) es va fundar el març del 1976 amb l’objectiu d’organitzar els creadors i inserir la seva praxi en la lluita per les llibertats socials i nacionals. Aquest fons documental, reunit i donat al MACBA per Narcís Selles, agrupa cartells i altres tipus de documentació gràfica generada per les activitats de l’ADAG fins al 1978, any en què va finalitzar la seva activitat.

Fitxa tècnica

Autor:
Narcís Selles (productor)
Número de registre:
A.ADA.F
Idioma:
Castellà, Català
Descripción:

0,40 m (1 capsa , ca. 21 unitats documentals); paper, fotografia.

Data:
1976-1977
Crèdit:

Col·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Fons ADAG


Autor del fons

Fons ADAG

El fons ADAG es va crear a partir de la documentació generada per les activitats realitzades per l’Assemblea Democràtica d'Artistes de Girona, reunida per Narcís Selles.

L’Assemblea Democràtica d'Artistes de Girona (ADAG) fundada el març de 1976 amb la finalitat d’organitzar els artistes i inserir la seva praxi en la lluita per les llibertats socials i nacionals, va a ser una agrupació d’intel·lectuals i artistes visuals vinculada un moviment democràtic d'oposició. Va ser especialment activa durant un any i mig, finalitzant la seva activitat l'abril de 1978.

Aquesta agrupació va ser, probablement, la principal instància per la formació d’un espai de comunicació en català, impulsant una ininterrompuda línia d'acció en contra del totalitarisme es de l'àmbit artístic durant la primera etapa de la transició democràtica espanyola. Com a col·lectiu va aconseguir una gran visibilitat, ressonància mediàtica i una gran capacitat a l’hora de vinclar-se amb el seu entorn, ja que va emergir en un moment de progressiva expansió de les forces democràtiques i populars, la qual cosa va afavorir decisivament en la repercussió de les seves propostes.

Una característica destacable del col·lectiu és la posició, tant estètica com ideològica, que va aportar. Aquest aspecte va portar al grup a fer una crítica de les institucions artístiques, de la indústria de la cultura en general i de l'art subordinat al règim, així com de l’art formalista i descontextualitzat.

L'Assemblea Democràtica d'Artistes de Girona (ADAG) va promoure el fet col·lectiu abans que l’individual, cercant un ús social i cultural dels espais que només servien a la cultura oficial.

 Cartells

 Fotografies

 Material gràfic

La meva obra és el meu cos, el meu cos és la meva obra.
Helena Almeida