Antònia M. Perelló és cap de la Col·lecció i conservadora del MACBA. És doctora en Història de l’Art per la Universitat de Barcelona i actualment és professora del Màster Oficial en Gestió Cultural de la UIC, on imparteix l’assignatura Comissariat i gestió d’exposicions.

Del 1989 al 2008 va ser professora del Màster de Museologia de la Universitat de Barcelona, i regularment fa classes i conferències sobre col·leccionisme, exposicions i museografia en diverses universitats. L’any 2015 va impartir la lliçó inaugural del Màster en Patrimoni Cultural de la UIB i el 2020 va ser professora convidada del màster en Gestió Cultural de la Universitat de Piura, a Lima.

Al MACBA ha contribuït a la definició, l’organització, l’estudi i la documentació de la Col·lecció. N’ha comissariat les exposicions amb els successius directors, com ara Temps com a matèria, Volum, Episodis crítics, Un segle breu o Col·lecció MACBA. Intenció poètica al mateix museu, o The Shadow of the Speech. The MACBA Collection, al MMCA National Museum of Modern and Contemporary Art de Corea, a Seül. També ha desenvolupat projectes individualment, com ara Introversions, Mirades (sobre el museu), Més enllà de l’objecte o Sota la superfície, entre d’altres.

Va ser conservadora del Servei d’Exposicions de l’Ajuntament de Barcelona, des d’on va participar en projectes com l’exposició Barceló, Barcelona, a l’Antiga Casa de Caritat de Barcelona, o les mostres internacionals Antoni Gaudí i el Modernisme català a la ciutat de Nagoya, Barcelona Creació i Artistes catalans contemporanis, al Modern Art Museum of Yokohama, i va formar part de l’equip impulsor de projectes municipals, com els “Tallers Art Triangle” o “Barcelona Primavera del Disseny”.

La seva tasca investigadora està vinculada a l’arquitectura de l’època moderna, a la museologia i a la contemporaneïtat artística. A més d’articles d’investigació, ha publicat llibres com La Bauhaus (1990), Las claves de la arquitectura (2a edició, 1994), Racionalismo y Bauhaus (1995), Art, arquitectura, museus (1996), Mirades (sobre el museu) (1996), Espaliú i la màscara (1997), Més enllà de l’objecte. Obres de la Col·lecció MACBA (2010), Gego. Esferes (2012), Ramon Guillen Balmes (2017) o, recentment, Barcelona - París - Nova York (2021).

L’any 2017, l’exposició i publicació Doneu-vos la mà i pugeu a l’infern, presentada al MAC de Sabadell i al Centre Cultural Blanquerna de la Generalitat de Catalunya a Madrid, va rebre el Premi ACCA de Recerca. Recentment ha comissariat, al mateix Centre, l’exposició Panta Rei. Tot flueix. Antoni Llena i Lucía C. Pino (2022).

Forma part de jurats, tribunals universitaris i comissions avaluadores, així com d’associacions professionals. Ha participat en nombrosos congressos d’art i taules rodones sobre art, col·leccionisme i museus, entre els quals destaquen “Nuevos mercados y posibilidades comerciales en el arte contemporáneo”, Foro Internacional de Expertos en Arte Contemporáneo (ARCO); “Contemporary Collections. Perspectives on European collections”, CAC, University of Glasgow; “Rencontres Internationales: Paris-Berlin-Madrid”, Châtelet, París; “The Private-Public Collections. A Win-Win?”, Art Brussels Fair; “Coleccionismo privado. Un asunto pendiente”, Museo Lázaro Galdiano de Madrid, o “Colecciones públicas españolas de arte contemporáneo, AGAS, Asociación de Galerías de Sevilla.

Va conduir i formar part de la taula rodona celebrada amb motiu del 25è aniversari del museu, l’any 2020, en la qual intervingueren Ignasi Aballí i els directors del museu Miquel Molins i Ferran Barenblit. L’obra “Enderroc”, produïda l’any 1996 per a l’exposició Mirades (sobre el museu), va ser donada per l’artista al museu amb motiu d’aquesta ocasió.