naixement
Barcelona, Espanya, 1949
última actualització
27-11-2024
Jordi Cerdà neix a Barcelona l'any 1949, on viu i treballa. Estudia pintura i disseny a l'Escola Massana i es llicencia en Belles Arts a la Universitat de Barcelona. Completa la seva formació amb estudis d'Arquitectura i Filosofia.
La seva primera exposició, l'any 1968, tendia al minimalista i reunia pintures, dibuixos i gravats.
A principis dels anys 70 comença a treballar en l'elaboració de la imatge, i s'incorpora dins l'esfera catalana pròxima al conceptual, junt a artistes com Eugènia Balcells, Sílvia Gubern, Carles Pujol, Àngel Jové, Antoni Llena, Benet Rossell o Àngels Ribé. La reflexió teòrica sobre l'art i la seva representació constitueixen l'eix de les seves intervencions. Al mateix temps, realitza films experimentals, una activitat que serà força productiva dins de la seva trajectòria, i crea fotomuntatges, performances, accions i instal·lacions. Com altres artistes conceptuals catalans, treballa també amb l'objecte, herència del dadaísme, el pop i el nou realisme.
Durant els anys 80 i 90, la seva obra es torna més reflexiva, especialment pel que fa als conceptes d'espai, temps, l'art i els medis de comunicació, prenent força els aspectes purament lingüístics. Durant els últims anys, la seva obra s'ha centrat en relectures d'imatges de la història de l'art i en reflexions sobre temes com el museu com a institució.
En paraules de la crítica d'art Pilar Parcerisas : "Extremadament metòdic i pulcre en la seva tasca, la seva obra constitueix un encavalcament continuat de relectures sobre el fet pictòric, amb tota la seva càrrega iconogràfica i convencional, de vegades des d'una perspectiva irònica, crítica o de constatació, deixant sempre algun punt sense resposta per posar a prova l'agudesa de l'espectador. […] Tot l'esforç de Cerdà s'encamina a elevar a la categoria de signe allò que és real. […] A la major part d'aquestes suites és una constant la presència del quadre dins el quadre, produint a vegades un efecte de redundància, com en el cas dels afusellaments del 2 de maig o la Maja desnuda de Goya, mentre que en d'altres destaca més la situació de «fora de context» i contraposició de realitats, com la urbana i la rural en el cas de l'Angelus de Millet" (Pilar Parcerisas, 1986).
La seva primera exposició, l'any 1968, tendia al minimalista i reunia pintures, dibuixos i gravats.
A principis dels anys 70 comença a treballar en l'elaboració de la imatge, i s'incorpora dins l'esfera catalana pròxima al conceptual, junt a artistes com Eugènia Balcells, Sílvia Gubern, Carles Pujol, Àngel Jové, Antoni Llena, Benet Rossell o Àngels Ribé. La reflexió teòrica sobre l'art i la seva representació constitueixen l'eix de les seves intervencions. Al mateix temps, realitza films experimentals, una activitat que serà força productiva dins de la seva trajectòria, i crea fotomuntatges, performances, accions i instal·lacions. Com altres artistes conceptuals catalans, treballa també amb l'objecte, herència del dadaísme, el pop i el nou realisme.
Durant els anys 80 i 90, la seva obra es torna més reflexiva, especialment pel que fa als conceptes d'espai, temps, l'art i els medis de comunicació, prenent força els aspectes purament lingüístics. Durant els últims anys, la seva obra s'ha centrat en relectures d'imatges de la història de l'art i en reflexions sobre temes com el museu com a institució.
En paraules de la crítica d'art Pilar Parcerisas : "Extremadament metòdic i pulcre en la seva tasca, la seva obra constitueix un encavalcament continuat de relectures sobre el fet pictòric, amb tota la seva càrrega iconogràfica i convencional, de vegades des d'una perspectiva irònica, crítica o de constatació, deixant sempre algun punt sense resposta per posar a prova l'agudesa de l'espectador. […] Tot l'esforç de Cerdà s'encamina a elevar a la categoria de signe allò que és real. […] A la major part d'aquestes suites és una constant la presència del quadre dins el quadre, produint a vegades un efecte de redundància, com en el cas dels afusellaments del 2 de maig o la Maja desnuda de Goya, mentre que en d'altres destaca més la situació de «fora de context» i contraposició de realitats, com la urbana i la rural en el cas de l'Angelus de Millet" (Pilar Parcerisas, 1986).
mostrar-ne més
mostrar-ne menys
els textos de la web MACBA parteixen d'una documentació prèvia. En cas que hi hagi algun error, agrairem que ens el comuniqueu.
obres
44 resultats
veure-les totes
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
![[4484_001_rgb_l / Imatge] 4484_001_rgb_l.jpg](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/b4de660c-25b3-45bb-872f-392bee0f08fa/916f31a5b2ede0a4af2c5d78c7728e96/full/large/0/default.jpg)
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
![[1655_001_hist / Imatge] Suite Pintura I (Conrado Martín Pinturas)](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/202477/bcabf783cfe5702858ebc2da758e2a15/full/large/0/default.jpg)
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
![[6497_001_rgb / Imatge] 6497_001_rgb.tif](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/97a94003-7515-4a0f-9e87-795cdc70cf44/0a583cfbb2161e45be21b72ba4313a96/full/large/0/default.jpg)
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
![[6494_001_rgb / Imatge] 6494_001_rgb.tif](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/BI15012025_6494_001_rgb/0ea487e26c6aeb9938462c6536187d55/full/large/0/default.jpg)
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
![[6498_001_rgb / Imatge] Paral·lelisme Cos de dona dins l'art](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/299573/543b9407d0753a47935b673a774d9519/full/large/0/default.jpg)
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
![[6495_001_rgb / Imatge] 6495_001_rgb.tif](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/BI_18092024_6495_001_rgb/ed4918ce86dc76d96baa03d7107c05cc/full/large/0/default.jpg)
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
![[6493_001_rgb / Imatge] 6493_001_rgb.tif](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/BI15012025_6493_001_rgb/ff1398ae313684afb96f10f68286ad3d/full/large/0/default.jpg)
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
![[6492_001_rgb / Imatge] 6492_001_rgb.tif](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/BI_18092024_6492_001_rgb/564fbd4cd664f238a6899cf7cdcfb112/full/large/0/default.jpg)
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
![[6500_032_rgb / Imatge] 6500_032_rgb.tif](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/BI15012025_6500_032_rgb/18d4539a6aa8052f51d6359c4cc4e073/full/large/0/default.jpg)
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
![[6501_001_rgb / Imatge] En Corot i els gasos nobles](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/HBI_RT_0030_001_rgb/55116fea3affda90257b4cbe6070048f/full/large/0/default.jpg)
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
![[6502_001_rgb / Imatge] Definició de cos](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/HBI_RT_0032_001_rgb/8b8d9680de7f73dbc3d22bfe08a13fe5/full/large/0/default.jpg)
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
![[6503_022_rgb / Imatge] 6503_022_rgb.tif](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/BI15012025_6503_022_rgb/6e147606310e5c4b5a1b485b6da71d44/full/large/0/default.jpg)
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
![[6496_011_rgb / Imatge] 6496_011_rgb.tif](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/BI15012025_6496_011_rgb/73aaad953f87534922eeae3ec68c5bdf/full/large/0/default.jpg)
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
![[1654_001_hist / Imatge] Contactes aquosos](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/202478/f9793f4d2d1417f2614c2fc873e5aafe/full/large/0/default.jpg)
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
![[4459_001_rgb_l / Imatge] 4459_001_rgb_l.jpg](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/df2869bd-5cbd-43fd-b26a-a2d18da5816a/ced6c6b1693c0ebe6fc73756a33b6a90/full/large/0/default.jpg)
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
![[6499_001_rgb / Imatge] A. E, I, O, U](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/299563/b597b1007c3d2d27c2a1a1892c1c9eba/full/large/0/default.jpg)
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
![[6504_001_rgb / Imatge] La triple capsa o Mort de Franco](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/HBI_RT_0031_001_rgb/3c575c23c1de168b1d027b2a0215ab5b/full/large/0/default.jpg)
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
![[2580_001_rgb / Imatge] Magritte temps](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/252021/9991be0f0f9a3e7d29187497537a77ad/full/large/0/default.jpg)
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
![[2581_003_rgb / Imatge] Iridium IV](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/252018/08634f08e81c0651281eee5d315f51da/full/large/0/default.jpg)
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
![[2579_002_rgb / Imatge] Iridium III](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/252083/b79baecfddc8b4a01eb9f8235dfa0aef/full/large/0/default.jpg)
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
![[2578_004_rgb / Imatge] Iridium I](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/252277/663b624532b7e75189b6495bad0a2e25/full/large/0/default.jpg)
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
documents
10 resultats
Presentació de les últimes publicacions de l'editorial Pont del petroli [Enregistrament audiovisual activitat]
document
12-3-2014
Carta : Barcelona, a Pepa Llopis, Barcelona, 1998 des. 31
document
1998
Aire / Joan Casellas
document
1992-1999
Jordi Cerdà : Espai B5-125
document
1978
Jordi Cerdà : autorretrats [sic] / [text: Josep Maria Carandell]
document
1978
Jordi Cerdà : Espai B5-125
document
1978
Jordi Cerdà : autorretrats [sic] / [text: Josep Maria Carandell]
document
1978
Platja 30-9-75 : Fernando Megías, Manel Valls, Carles Pujol / fotografies Joan Fontcuberta, Pau Barceló, Manuel Ubeda
document
1976
Ambiente Cadaqués
document
1974
Realizamos experiencias valiéndonos del medio cinematográfico [...]
document
[197-]