
Activitat
Dimecres 11 de juny de 2025
Visitem l’exposició «En l’aire commogut…» al CCCB
Convidem els Amics i les Amigues del MACBA a descobrir la nova exposició temporal del CCCB acompanyats del cap d’exposicions del centre, Jordi Costa.
L’exposició «En l’aire commogut…» ofereix una mirada intensa i reflexiva sobre com l’art europeu ha representat les emocions a través de les imatges. Inspirada en el concepte de duende de Federico García Lorca, la mostra pren el seu títol d’un vers del poema «Romance de la luna, luna», que simbolitza l’atmosfera emotiva que es crea entre l’obra i qui la contempla. És en aquest espai intangible –entre la mirada i la imatge– on es desplega la força emocional de l’art.
La mostra concep les imatges com a espais de transmissió emocional i proposa una experiència estètica i crítica a partir de més de 300 obres seleccionades pel filòsof i comissari Georges Didi-Huberman, una de les figures més destacades del pensament visual contemporani. En un món marcat per la sobreproducció d’imatges, aquesta proposta convida a aturar-se i observar per tal de recuperar una relació més profunda amb el visual. Les emocions no només s’experimenten de forma individual, sinó que també es transmeten col·lectivament, i l’exposició n’explora els múltiples canals: des de la gestualitat del rostre fins a la dimensió temporal i espacial de l’experiència estètica.
Amb obres de creadors com Dalí, Miró, Picasso, Goya, Rodin, Goethe, Pasolini, Colita, Camarón i Giacometti, entre molts altres, la mostra es construeix com un recorregut poètic i intuïtiu. Pintures, escultures, fotografies, pel·lícules, textos i composicions musicals dialoguen entre elles per traçar una cartografia del sentiment posant en relleu la seva càrrega ètica i política.