Vistes de

Activitat
Divendres 20 de juny

Visita a l’exposició Carlos Motta. Pregàries de resistència 

Amb Carlos Motta, María Berríos i Agustín Pérez Rubio
en curs
Vistes de "Carlos Motta. Pregàries de resistència" al MACBA. Foto: Miquel Coll, 2025. © MACBA Museu d’Art Contemporani de Barcelona

L’artista Carlos Motta, conjuntament amb María Berríos i Agustín Pérez-Rubio, comissàries de l’exposició, ofereixen una visita comentada que aprofundirà en l’obra i la trajectòria de Carlos Motta. La visita tindrà lloc abans de l’inici de la segona jornada de La internacional queer/cuir. El buit: vih. performance. cos social, programa públic de l’exposició comissariat per Equipo re (Aimar Arriola, Nancy Garín i Linda Valdés) i Carlos Motta. 

De la mà de Carlos Motta, María Berríos i Agustín Pérez Rubio us convidem a submergir-vos en l’exposició Carlos Motta. Pregàries de resistència, la primera gran antologia que una institució europea dedica a Carlos Motta (Bogotà, 1978). A través d’un recorregut guiat, descobrirem més de vint-i-cinc anys de pràctica artística que combina des dels seus primers autoretrats fotogràfics fins a les performances i videoinstal·lacions més recents.  

El seu treball només s’entén des de la mirada compromesa de Motta amb els moviments socials i polítics, concretament amb la política de la identitat de gènere i la sexualitat, i, sobretot, amb una voluntat tossuda de donar veu a les expressions dissidents que fan front als discursos normatius dominants. Aquest punt impregna la totalitat de la seva obra, que pivota sobre dos eixos que dialoguen i multipliquen les implicacions de l’ésser dissident: la interseccionalitat i l’element queer.  

L’obra de Motta atempta contra la imposició de les epistemologies eurocèntriques, des de la conquesta i el període colonial a Amèrica fins a la seva propagació en el present, tenint en compte el llegat de la religió com a vehicle perpetrador i pertorbador de la colonialitat.  

La mostra presta especial atenció al compromís de l’artista amb històries polítiques, moviments de justícia social –en què té un protagonisme especial l’anomenada crisi del VIH o sida– i les declinacions contemporànies al voltant de la fragilitat dels cossos, tant en termes de representació col·lectiva com individual

mostrar-ne més mostrar-ne menys
dates
Divendres 20 de juny
horari
17:00 h
localització
MACBA. Edifici Meier
títol
Visita a l’exposició Carlos Motta. Pregàries de resistència 
idioma
Castellà
preu
Gratuït. Sense inscripció prèvia. Aforament limitat per ordre d’arribada.
dates
Divendres 20 de juny
títol
Visita a l’exposició Carlos Motta. Pregàries de resistència 
horari
17:00 h
idioma
Castellà
localització
MACBA. Edifici Meier
preu
Gratuït. Sense inscripció prèvia. Aforament limitat per ordre d’arribada.
Carlos Motta. Pregàries de resistència
més informació 02:23

exposició

Del 21 de febrer al 26 d’octubre de 2025

Carlos Motta. Pregàries de resistència