
Activitat
Subvertint el minimalisme en el seu propi terreny
En una entrevista de Susan L. Stoops amb Lucy Lippard publicada a More than Minimal: Feminism and Abstraction in the 70’s, la crítica d’art reivindicava les aportacions que artistes dones com Rosemarie Castoro i altres de la seva generació havien fet a les pràctiques artístiques intermèdia de la dècada dels setanta. En certa mesura, Lippard subratllava amb les seves paraules la contribució de les dones al minimalisme, un moviment considerat de manera errònia essencialment masculí.
Aquest seminari parteix de l’exposició Rosemarie Castoro. Enfocar a l’infinit, la primera gran retrospectiva institucional del treball de Castoro, i se centra en el període 1964-1979. És el primer d’una sèrie d’estudis i programes públics que pretén repensar el minimalisme, expandint-lo per incloure-hi més artistes i qüestionant els relats hegemònics d’aquest moviment. A més de conferències marc en relació amb el minimalisme i el treball de Castoro, el seminari comptarà amb la lectura de poemes de l’artista i projeccions de pel·lícules de Hollis Frampton realitzades en l’entorn d’experimentació novaiorquès dels seixanta, del qual Castoro va formar part.
Participants
Tanya Barson, conservadora en cap del MACBA i comissària de l’exposició Rosemarie Castoro. Enfocar a l’infinit.
Estrella de Diego, comissària i professora d’Art Contemporani de la Universitat Complutense de Madrid (UCM).
Barbara Held, flautista i compositora que viu entre Barcelona i Nova York, on ha format part de manera activa de la comunitat de música experimental.