Subjectes visibles / Històries visuals. Els relats feministes, “queer” i trans davant la historiografia de l’art
Activitat

Subjectes visibles / Històries visuals. Els relats feministes, “queer” i trans davant la historiografia de l’art

en curs

Seminari PEI Obert

Amb la participació de Marina Grzinic, Catherine Lord, Richard Meyer, Juan Antonio Suárez, Frank Wagner i Tim Stüttgen entre d'altres. Moderadora: Beatriz Preciado

La relació entre art, feminisme i micropolítiques sexuals s'ha convertit, en els darrers anys, en un dels eixos a partir dels quals s'estan duent a terme relectures incisives de la historiografia dominant de l'art. Al rescat crític de figures com Adrian Piper, Judy Chicago, Nicole Eisenman, Katharina Sieverding, Esther Ferrer, Cosey Fanni Tutti, Jürgen Klauke, Carlos Leppe i Ocaña, cal afegir la proliferació d'exposicions col·lectives que, partint sovint de la genealogia nord-americana, intenten narrar altres històries i retre compte d'altres mirades. Però com s'entén aquesta inscripció institucional tan sobtada? Es tracta d'una recuperació despolititzadora o d'una ocasió de repolititzar les narracions hegemòniques de la història de l'art? Quina és la relació de les polítiques d'identitat feminista, gai i lesbiana amb aquests proyectes historiogràfics? Com afecta la crítica epistemològica queer al projecte modern d'arxiu? Com es resituen en aquestes noves narratives figures com Warhol, centrals en el projecte historiogràfic dominant? Quines són les relacions entre visualitat, representació pública, identitat, poder i subjectivació que dibuixen aquestes historiografies subalternes?

Seminari PEI Obert

Amb la participació de Marina Grzinic, Catherine Lord, Richard Meyer, Juan Antonio Suárez, Frank Wagner i Tim Stüttgen entre d’altres. Moderadora: Beatriz Preciado

La relació entre art, feminisme i micropolítiques sexuals s’ha convertit, en els darrers anys, en un dels eixos a partir dels quals s’estan duent a terme relectures incisives de la historiografia dominant de l’art. Al rescat crític de figures com Adrian Piper, Judy Chicago, Nicole Eisenman, Katharina Sieverding, Esther Ferrer, Cosey Fanni Tutti, Jürgen Klauke, Carlos Leppe i Ocaña, cal afegir la proliferació d’exposicions col·lectives que, partint sovint de la genealogia nord-americana, intenten narrar altres històries i retre compte d’altres mirades. Però com s’entén aquesta inscripció institucional tan sobtada? Es tracta d’una recuperació despolititzadora o d’una ocasió de repolititzar les narracions hegemòniques de la història de l’art? Quina és la relació de les polítiques d’identitat feminista, gai i lesbiana amb aquests proyectes historiogràfics? Com afecta la crítica epistemològica queer al projecte modern d’arxiu? Com es resituen en aquestes noves narratives figures com Warhol, centrals en el projecte historiogràfic dominant? Quines són les relacions entre visualitat, representació pública, identitat, poder i subjectivació que dibuixen aquestes historiografies subalternes?

dates
8 de maig 2009 – 9 de maig 2009
preu
Auditori MACBA. Entrada gratuïta. Capacitat limitada
títol
Subjectes visibles / Històries visuals. Els relats feministes, “queer” i trans davant la historiografia de l’art
dates
8 de maig 2009 – 9 de maig 2009
títol
Subjectes visibles / Històries visuals. Els relats feministes, “queer” i trans davant la historiografia de l’art
preu
Auditori MACBA. Entrada gratuïta. Capacitat limitada
programa
0 activitats