Dijous 17 i divendres 18 de març de 2022
Ser fulla, ser pedra, ser terra
Com llegir, des d’allò que ens afecta i ens preocupa en el present, aquelles pràctiques artístiques que s’han definit historiogràficament com a “conceptuals” en aquest context? L’objectiu del seminari és proposar relectures i actualitzacions que afectin i tergiversin el relat de la història de l’art contemporani a Catalunya i a l’Estat espanyol.
Quins són els efectes de pensar les pràctiques d’artistes com Fina Miralles, Eulàlia Grau, Àngels Ribé o Carlos Pazos des dels feminismes o el pensament queer? Si la historiografia va tendir a proposar paral·lelismes amb l’art conceptual estatunidenc, quins desviaments del relat hegemònic es produeixen si relacionem aquestes pràctiques amb els conceptualismes a l’Amèrica Llatina, on en diversos països també hi havia règims dictatorials? Si el relat de l’art conceptual s’ha centrat en l’axioma de la desmaterialització, com llegir la importància del component matèric en moltes de les propostes del conceptual català?
Comissariat per Maite Garbayo. Amb la participació d’Andrea Valdés, Pilar Bonet Julve [Visionary Women Art-Research Group], Fernando Davis i El Palomar.
L’activitat és presencial a l’Auditori Meier del MACBA, però també pots seguir-la en directe des de la pàgina web del museu i al canal de YouTube.