Jaume Plensa. 'Firenze II' 1992

Activitat

Quin lloc és l’escultura?

Visita-taller Jaume Plensa
Jaume Plensa. 'Firenze II' 1992

Per a Jaume Plensa l’escultura no és un tema de materials, sinó d’emoció. No és una qüestió de volum o d’espai, sinó de temps. Per a Plensa els materials són els vehicles a través dels quals pot formalitzar les seves idees, les quals abans que res són preguntes. I l’escultura és la millor manera de plantejar-les. Les seves obres s’adrecen a la condició mateixa de l’ésser: a l’essència física i espiritual, la consciència d’un mateix i del propi passat, els codis morals i dogmes i la relació amb la natura. El que no podem explicar és, precisament, allò que ens explica com a persones.

Amb motiu de l’exposició que el museu dedica a Plensa, us proposem una visita en la qual es difuminaran els límits tradicionals entre la visita i el taller, i en què l’objectiu serà establir una sèrie d’aproximacions a les obres que ens incloguin a tots en una experiència corporal, temporal i d’intercanvi amb elements tan dispars com l’error, la literatura, el joc de contraris, el cos, la memòria, el so o la ambigüitat, els quals confluiran com a parts d’un poema en les escultures de l’exposició.

Una experiència pròxima a la idea de cos que es construeix a partir de diverses situacions obertes que s’uneixen per acollir els interrogants de l’artista i sumar-hi també el dels estudiants.

dates
3 de desembre 2018 – 11 d’abril 2019
títol
Quin lloc és l’escultura?
dates
3 de desembre 2018 – 11 d’abril 2019
títol
Quin lloc és l’escultura?

participants

foto de l'artista: Marc Larré Marc Larré
Barcelona, 1978
foto de l'artista: Marc Vives Marc Vives
Barcelona, 1978
programa
0 activitats