Segunda Vez (fotograma), cortesia d’Auguste Orts

Activitat

Projecció de “Segunda Vez” de Dora García i col·loqui posterior

Idiorítmies
Segunda Vez (fotograma), cortesia d’Auguste Orts

Segunda Vez, Dora García, 2018, 94 min, vídeo, color, 16:9, en castellà, euskera, francès i anglès, subtítols en castellà, Bèlgica/Noruega.

Segunda Vez és una pel·lícula i un projecte d’anàlisi que, partint de la figura de l’autor, crític, artista i psicoanalista Oscar Masotta (Buenos Aires, 1930 – Barcelona, 1979), parla de l’art, la política i la psicoanàlisi. En l’àmbit de l’art, fa referència a la performance, la repetició i l’esdeveniment o acció. En l’àmbit polític, se centra en la complexa posició de l’artista en un context polític d’emergència que apel·la a l’acció. En l’àmbit psicoanalític, al·ludeix a un mètode, una forma de transmissió de coneixement que permet donar respostes complexes però eficaces als problemes complexos plantejats pel llenguatge, el cos i la memòria.

Aquest projecte compta amb el suport, entre d’altres, de l’Oslo National Academy of the Arts, Kunstmuseum Trondheim, Norwegian Artistic Research Programme.

Dora García és artista i investiga els paràmetres i les convencions de la presentació de l’art, la qüestió del temps –real i fictici– i els límits entre representació i realitat. S’ajuda de diversos suports per generar contextos en què l’esquema tradicional de comunicació –emissor-missatge-receptor– queda alterat, cosa que modifica la relació tradicional entre l’artista, l’obra i l’audiència. El 2011 va ser representant d’Espanya a la Biennal de Venècia amb el projecte Lo inadecuado i a la 56 edició, de 2015, hi va presentar el projecte de performance i instal·lació The Sinthome Score.

Marla Jacarilla és artista visual, escriptora i crítica cinematogràfica. Editora de la revista de crítica i anàlisi cinematogràfica Contrapicado. Ha col·laborat en diverses publicacions sobre cinema i art com Caiman Cuadernos de Cine, A* Desk, Cortosfera o Miradas de Cine. Entre les seves exposicions individuals, destaquen Posibilidad y palabra (Twin Gallery, Madrid, 2017) o Acotaciones tras la cuarta pared (La Capella, Barcelona, 2013).

Victoria Pérez Royo és professora d’Estètica i Teoria de les Arts (UZ), codirectora del màster en Pràctica Escènica i Cultura Visual (UCLM, Museo Reina Sofía), investigadora d’ARTEA i professora convidada en diversos programes internacionals de recerca basada en la pràctica. Els seus dos últims llibres publicats són Componer el plural. Cuerpo, escena, política (2016), amb Diego Agulló, i Dirty Room (2017), amb Juan Domínguez.

Càmera: Vincent Pinckaers
So: Laszlo Umbreit
Supervisió tècnica: Boris Belay
Música: Jan Mech & Unexpected Places d’Alton & Hortense Ellis, interpretada per Anna Gratacós (Madamme Mustash)
Edició: Simon Arazi
Gradació de color: Loup Brenta at Cobalt
Producció: Auguste Orts

Amb el suport de: Norwegian Artistic Research Programme, Oslo National Academy of the Arts, Flanders Audiovisual Fund, Trondheim kunstmuseum, Tabakalera, LUX and Independent Cinema Office, Image/Mouvement Centre national des arts plastiques, FIDLab, Universidad Torcuato Di Tella & KASK / School of Arts Gent

mostrar-ne més mostrar-ne menys
dates
2 de maig 2018
horari
20 h
títol
Projecció de “Segunda Vez” de Dora García i col·loqui posterior
dates
2 de maig 2018
títol
Projecció de “Segunda Vez” de Dora García i col·loqui posterior
horari
20 h

participant

foto de l'artista: Marla Jacarilla Marla Jacarilla
Alcoi, 1980
Artista visual, escriptora i crítica cinematogràfica. Desenvolupa la seva obra a través de tècniques com la performance, el videoart o les instal·lacions. Cerca contínuament nexes entre l’art plàstic, el cinema, les noves tecnologies i la literatura per desenvolupar una narrativitat fragmentada i esquitxada de ficció que l’espectador és convidat a recompondre. Ha participat en exposicions col·lectives al MACBA, la Fundació Antoni Tàpies, Fabra i Coats Centre d’Art Contemporani, Centre d’Art La Panera, La Capella, Arts Santa Mònica o Centre del Carme. Guanyadora de la convocatòria PostBrossa 20 (Fundació Joan Brossa), de la convocatòria Escletxes de suport a la investigació i producció artística atorgada pel Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, de la beca de videoart de la Fundación BBVA, la beca Fundació Guasch Coranty o la beca Bòlit Mentor, entre d’altres. El 2012 va publicar Mecánica de la desidia, la seva primera novel·la de ficció.
llegir-ne més
artistes
1 artistes
programa
0 activitats