Activitat
Dijous 18 de setembre de 2025
Pràctiques espontànies. Taller amb Albert Gironès
L’artista Albert Gironès ens convida a explorar el potencial escultòric i relacional dels objectes rebutjats per a repensar la nostra relació amb l’espai públic des de l’espontani i l’efímer.
Aquest taller proposa una aproximació a l’escultura efímera i a la intervenció urbana a partir d’objectes rebutjats. L’activitat pren com a punt de partida la pràctica artística d’Albert Gironès –recollida en el projecte @espontani– per investigar, col·lectivament, les possibilitats expressives, espacials i conceptuals del que habitualment es considera residu.
Adreçat a persones amb interès per les pràctiques artístiques contemporànies, aquest taller ofereix una oportunitat per comprendre des de l’experiència directa conceptes com l’efímer, la precarietat material o la resignificació dels objectes. Més que una producció acabada, es proposa un exercici de sensibilitat, observació i espontaneïtat compartides.
Des de 2016, Gironès desenvolupa un arxiu viu d’accions espontànies al carrer: petites construccions realitzades amb materials trobats, documentades fotogràficament i abandonades al seu destí. Aquest gest mínim qüestiona nocions com la permanència, la propietat o la monumentalitat, i ens convida a pensar l’escultura com una pràctica oberta, situada i fràgil. No es tracta de “crear objectes”, sinó d’assajar relacions entre matèria, espai i mirada; de repensar l’acte artístic com a relació espontània i efímera amb l’entorn.
Albert Gironès