Petites Històries del cinema. Norman McLaren i el cinema d’animació
Activitat

Petites Històries del cinema. Norman McLaren i el cinema d’animació

en curs

Programa de cinema per a infants

Aquesta tercera edició de Petites Històries del Cinema està dedicada a l'escocès Norman McLaren, conegut com el «poeta de l'animació». La seva singularitat rau en unir el cinema experimental i d'avantguarda amb la tradició il·lusionística dels espectacles d'animació cinematogràfica. McLaren va néixer a Glasgow l'any 1914 i amb només 20 anys el descobriment de les filmacions dels russos Eisenstein i Pudovkin va suposar un canvi en la seva manera de concebre el cinema; aquest anava molt més enllà del mer entreteniment convertint-se en un gran mitjà expressiu. La seva primera filmació, Hand-painted Abstraction, realitzada sense camera, sinó pintant i dibuixant directament a la superfície del cel·luloide, va fer que John Grierson decidís contractar-lo per a la British General Post Office Film Unit a Londres. Durant aquest període McLaren aconsegueix un subtil balanç entre la llibertat expressiva i la disciplina artística. Traslladat a Nova York amb motiu de l'inici de la Segona Guerra Mundial, va se encoratjat pel propi Grierson a unir-se al National Film Board of Canada (NFB). Va ser a la NFB on va desenvolupar la seva faceta d'animador, nom pel qual se'l coneixia, i on va crear un estudi d'animació. McLaren va experimentar amb diverses tècniques cinematogràfiques i s'interessà especialment per la creació del so treballant directament sobre el film. Mentre la creativitat, l'humor i la tècnica són els trets distintius de la seva obra, en la seva vida personal va ser conegut per la seva clara voluntat pacifista que el dugué a participar en projectes audiovisuals educatius promoguts per la UNESCO a Àsia. A la Xina sorgirà Neighbours, una paràbola en contra la guerra que li feu guanyar un Oscar l'any 1952. Norman McLaren ha estat i continua essent un punt de referència per al cinema d'animació i tangencialment per a molts cineastes actuals, ja que va ser capaç d'establir una relació intima amb el cel·luloide, com l'existent entre el pintor i el seu llenç.

Programa de cinema per a infants

Aquesta tercera edició de Petites Històries del Cinema està dedicada a l’escocès Norman McLaren, conegut com el «poeta de l’animació». La seva singularitat rau en unir el cinema experimental i d’avantguarda amb la tradició il·lusionística dels espectacles d’animació cinematogràfica. McLaren va néixer a Glasgow l’any 1914 i amb només 20 anys el descobriment de les filmacions dels russos Eisenstein i Pudovkin va suposar un canvi en la seva manera de concebre el cinema; aquest anava molt més enllà del mer entreteniment convertint-se en un gran mitjà expressiu. La seva primera filmació, Hand-painted Abstraction, realitzada sense camera, sinó pintant i dibuixant directament a la superfície del cel·luloide, va fer que John Grierson decidís contractar-lo per a la British General Post Office Film Unit a Londres. Durant aquest període McLaren aconsegueix un subtil balanç entre la llibertat expressiva i la disciplina artística. Traslladat a Nova York amb motiu de l’inici de la Segona Guerra Mundial, va se encoratjat pel propi Grierson a unir-se al National Film Board of Canada (NFB). Va ser a la NFB on va desenvolupar la seva faceta d’animador, nom pel qual se’l coneixia, i on va crear un estudi d’animació. McLaren va experimentar amb diverses tècniques cinematogràfiques i s’interessà especialment per la creació del so treballant directament sobre el film. Mentre la creativitat, l’humor i la tècnica són els trets distintius de la seva obra, en la seva vida personal va ser conegut per la seva clara voluntat pacifista que el dugué a participar en projectes audiovisuals educatius promoguts per la UNESCO a Àsia. A la Xina sorgirà Neighbours, una paràbola en contra la guerra que li feu guanyar un Oscar l’any 1952. Norman McLaren ha estat i continua essent un punt de referència per al cinema d’animació i tangencialment per a molts cineastes actuals, ja que va ser capaç d’establir una relació intima amb el cel·luloide, com l’existent entre el pintor i el seu llenç.

dates
18 de desembre 2006 – 28 d’abril 2007
preu
Auditori MACBA. Entrada lliure. Aforament limitat.
títol
Petites Històries del cinema. Norman McLaren i el cinema d’animació
programa
0 activitats