
Activitat
Dimecres 5 i 19 de març de 2025
P2P. Agafarem l’altre camí
I si observem el paisatge fugint del mirador? I si transitem per una ciutat des dels barris oblidats? I si sortim de viatge i arribem només aquí al costat?
Des d’on es creen els relats? Qui dibuixa els nostres mapes mentals? Com s’explica l’altra història? La nostra manera de percebre i explicar l’entorn està profundament influïda per uns marcs interpretatius, socials, històrics i/o econòmics que tendeixen a homogeneïtzar l’experiència i la lectura que en fem. Sovint deixem de banda, obviem o no copsem la multiplicitat de lectures, vivències, realitats i paisatges que coexisteixen en cada instant i ens aferrem als relats imperants.
En aquest taller amb l’artista Clara Nubiola volem convidar-vos a explorar els altres relats, els altres mapes, les altres maneres de mirar, i ho farem sortint a caminar. Caminarem i no serà important si és cap aquí o cap allà, però ho farem des d’una coordenada mental que fuig de les evidències narratives, de les sumes exactes, de les geografies precises.
En aquest taller, dibuixarem i escriurem, i l’artista ens avisa que no cal fer-ho bé, no volem fer-ho bé i, per això, no hi haurà llapis ni gomes, errors ni rectificacions. Caminar, tinta i paper com a eines metodològiques que ens permeten trencar amb aquestes mirades úniques i obrir-nos a noves capes de lectura. Una bitàcora de viatge que ens ensenyarà que, a vegades, de tant en tant, cal respirar fondo i, voluntàriament, agafar l’altre camí.
Els tallers P2P proposen compartir pràctiques artístiques entre creadoris i docents per trastocar-les, posar-les en comú a l’espai educatiu i retornar-les, transformades per la interacció de l’alumnat a l’aula, a la resta de docents i a l’artista. Cada taller s’articula en tres parts: la primera sessió, que té lloc al museu, consisteix en una presa de contacte amb l’artista convidadi per establir un diàleg i fer diversos exercicis i accions, així com afrontar reptes, proposats per elli mateixi. La segona part, que li professori duu a terme a l’aula pel seu compte, té com a objectiu adaptar lliurement les propostes explorades al museu per experimentar les metodologies i els continguts treballats. A la tercera part, i segona sessió al museu, es comenta l’experiència amb l’artista i lis docents que hi han participat.