
Activitat
12, 13 i 14 d'abril de 2023
On són els oasis?
L’oasi és potència de vida en un medi advers.
Preguntar-se On són els oasis? també significa preguntar-se quins espais són els que volem identificar com a nostres? Quins temps són els comuns? On i com volem resistir? De quina manera podríem conviure com si la societat que desitgem ja existís? Significa buscar, però també crear espais i pràctiques que puguin resistir els processos de desertificació i drenatge de la vida que travessa el món contemporani. Forjar i propagar la gestació d’espai-temps d’habitabilitat i reparació.
Enfront aquests interrogants dels que parteix la novena edició del PEI, aquest seminari es proposa explorar diverses configuracions emancipatòries d’espai-temps en la intersecció del pensament i de la pràctica descolonial. Uns espais de resistència crítica en l’art i més enllà; agències col·lectives que constitueixen veritables oasis per compartir sabers, metodologies i eines polítiques articulades entorn dels mons que habitem. Una diversitat d’històries de vida i experiències que, juntament amb altres formes de coneixement obren en la creació col·lectiva d’espais d’hospitalitat.
El Programa d’Estudis Independents (PEI) és un programa d’estudis que té la voluntat de compartir i difondre part dels seus continguts mitjançant la programació de PEI Obert i del projecte La Colonie nomade, i amb l’oferta puntual de places en determinats cursos lectius.