
Activitat
Del 9 d’octubre de 2024 al 21 de juny de 2025
Narratives d’una col·lecció. Visita-taller a la Col·lecció
La visita a la Col·lecció MACBA. Preludi. Intenció poètica defuig el relat cronològic i proposa un acostament a la col·lecció entès com un exercici que permet temptejar una ruptura del marc institucional, oferint un espai de reflexió i de crítica en què la concepció de l’art i la seva experiència es presenten com un principi generador i emancipador.
En aquesta visita, la matèria sensible que conformen les peces s’amplia amb noves adquisicions i afavoreix nous escenaris de relació entre les obres. D’aquesta manera, es constitueix un nou relat d’històries que inclou absències i afavoreix uns altres discursos com a espais comuns, com a escenaris de possibilitat on es poden qüestionar i actualitzar les formes de relació que estableixen les pràctiques artístiques amb els subjectes.
A partir del diàleg amb l’alumnat, ens aproximarem a la construcció i als significats d’aquestes possibles narratives, i a partir de l’experiència viscuda amb les peces obrirem l’espai per activar, imaginar i donar forma a la seva pròpia narrativa.
A càrrec d’Avalancha, col·lectiu d’investigació artística i educativa.
Aquesta activitat promou l’aprenentatge competencial, basat en l’acció i la comunicació, utilitzant estratègies i continguts que puguin tenir projecció més enllà de l’activitat i del context del museu, que es proposa com un espai on desenvolupar les competències bàsiques i específiques de les àrees de l’àmbit artístic i humanístic, així com les de l’educació en valors cívics i ètics. A través d’un diàleg amb les obres d’art, fomenta la qualitat en l’educació lingüística i es compromet amb l’accessibilitat a través de la universalitat del currículum, adaptant-se als diferents aprenentatges. Hi són presents la perspectiva de gènere i els valors de ciutadania, democràcia i consciència global, que busquen construir una societat diversa i equitativa, Així mateix, vol afavorir el benestar emocional de l’alumnat a través d’intervencions que busquen fomentar l’autoexpressió i el vincle amb lis altris. La competència clau que desenvolupa és la referent a la consciència i expressió culturals.
participant
