Músiques giratòries. Quatre nits d’exploració sonora amb tocadiscs i altres instruments
Activitat

Músiques giratòries. Quatre nits d’exploració sonora amb tocadiscs i altres instruments

en curs

Programa de concerts organitzat per Gràcia Territori Sonor

En un dels territoris remots de la galàxia Edison, les imatges amb què s'embolcallen els suports que contenen música enregistrada reflecteixen l'evolució de la nostra cultura visual. En una altra regió remota de la mateixa galàxia, el contingut aparentment finalitzat dels suports és reutilitzat per crear noves músiques, completament alienes a les originàries. Les màquines que permeten reproduir els continguts d'aquests suports també són manipulades i trucades per obtenir-ne aquests resultats. Aquestes màquines, integrades en la panòplia instrumental de les formacions musicals modernes, ja ocupen el lloc d'un instrument més i, tot i que en molts casos continuen essent eines d'exhibició del virtuosisme derivat del seu ús, molts creadors han optat per adjudicar-los funcions més orgàniques en el context de la música d'experimentació.

De la primera d'aquelles regions remotes arriba al MACBA l'exposició Vinil. Discs i caràtules d'artistes, que no mostra precisament els suports de vinil, sinó els embolcalls creats per a aquests suports. De la segona regió arriben diverses ambaixades sonores, especialitzades en l'ús dels vinils enregistrats, per crear música nova. En tots dos casos parlem de discs, del suport més popular i de més qualitat per a la música enregistrada durant pràcticament tot el segle XX. Les portades permeten fer-ne una lectura historicoartística i el contingut convida a una relectura actual de la manera com es crea la música, amb resultats excitants i sempre sorprenents. Els ambaixadors de les remotes regions de la galàxia que Thomas A. Edison va originar amb el big bang del fonògraf aterraran a l'auditori del MACBA els dies 29 de juny, 6, 13 i 20 de juliol.

Els "solos de bateries sobre vinils amb quatre tocadiscs" del canadenc Martin Tetreault; el duo de piano i tocadiscs de Hildegard Kleeb i Pelayo Arrizabalaga (Suïssa); la trobada de dj Blue i dj Amsia (Catalunya i Euskadi), dos creadors que integren l'ús del tocadiscs en el territori actual de la música electrònica, i la imprescindible presència de l'anglès Janek Shaefer, i els seus fantàstics tocadiscs manipulats, aportaran proves suficients per confirmar la tesi que al segle XXI, un electrodomèstic que començà fascinant la societat del principi del XX ha migrat a l'àmbit de l'experimentació musical per fascinar-nos novament.

Victor Nubla

mostrar-ne més mostrar-ne menys

Programa de concerts organitzat per Gràcia Territori Sonor

En un dels territoris remots de la galàxia Edison, les imatges amb què s’embolcallen els suports que contenen música enregistrada reflecteixen l’evolució de la nostra cultura visual. En una altra regió remota de la mateixa galàxia, el contingut aparentment finalitzat dels suports és reutilitzat per crear noves músiques, completament alienes a les originàries. Les màquines que permeten reproduir els continguts d’aquests suports també són manipulades i trucades per obtenir-ne aquests resultats. Aquestes màquines, integrades en la panòplia instrumental de les formacions musicals modernes, ja ocupen el lloc d’un instrument més i, tot i que en molts casos continuen essent eines d’exhibició del virtuosisme derivat del seu ús, molts creadors han optat per adjudicar-los funcions més orgàniques en el context de la música d’experimentació.

De la primera d’aquelles regions remotes arriba al MACBA l’exposició Vinil. Discs i caràtules d’artistes, que no mostra precisament els suports de vinil, sinó els embolcalls creats per a aquests suports. De la segona regió arriben diverses ambaixades sonores, especialitzades en l’ús dels vinils enregistrats, per crear música nova. En tots dos casos parlem de discs, del suport més popular i de més qualitat per a la música enregistrada durant pràcticament tot el segle XX. Les portades permeten fer-ne una lectura historicoartística i el contingut convida a una relectura actual de la manera com es crea la música, amb resultats excitants i sempre sorprenents. Els ambaixadors de les remotes regions de la galàxia que Thomas A. Edison va originar amb el big bang del fonògraf aterraran a l’auditori del MACBA els dies 29 de juny, 6, 13 i 20 de juliol.

Els “solos de bateries sobre vinils amb quatre tocadiscs” del canadenc Martin Tetreault; el duo de piano i tocadiscs de Hildegard Kleeb i Pelayo Arrizabalaga (Suïssa); la trobada de dj Blue i dj Amsia (Catalunya i Euskadi), dos creadors que integren l’ús del tocadiscs en el territori actual de la música electrònica, i la imprescindible presència de l’anglès Janek Shaefer, i els seus fantàstics tocadiscs manipulats, aportaran proves suficients per confirmar la tesi que al segle XXI, un electrodomèstic que començà fascinant la societat del principi del XX ha migrat a l’àmbit de l’experimentació musical per fascinar-nos novament.

Victor Nubla

mostrar-ne més mostrar-ne menys
dates
20 de juny 2006 – 20 de juliol 2006
preu
Preu per concert: 4 € Amics del MACBA: gratuït Auditori MACBA. Aforament limitat
títol
Músiques giratòries. Quatre nits d’exploració sonora amb tocadiscs i altres instruments
dates
20 de juny 2006 – 20 de juliol 2006
títol
Músiques giratòries. Quatre nits d’exploració sonora amb tocadiscs i altres instruments
preu
Preu per concert: 4 € Amics del MACBA: gratuït Auditori MACBA. Aforament limitat
programa
0 activitats