
Activitat
M’estic construint una estructura geodèsica de poder
Aquest esdeveniment es planteja com un espai discursiu a mig camí entre la clínica i la fira de ciències; un laboratori per interrogar i exposar l’experiència de produir espais de trobada d’autogestors i agents implicats en el procés de producció d’aquests continguts. Un espai de vocació participatòria i polivocal, que pretén estimular el debat i la discussió sobre qüestions vinculades amb la gestió i l’autoedició de publicacions i de produccions musicals, que acostumen a ser difícils d’articular, tant per la seva complexitat com per la manca d’estructures que ho facin possible.
Projecte comissariat per: Magui Dávila i Maite Muñoz.
No és estrany que la recent eclosió del món de l’autoedició, entesa en el seu espectre més ampli, s’estigui donant al mateix temps que la desaparició dolorosa i agònica d’algunes llibreries i botigues de discos. La contradicció sovint forma part de les activitats poc rentables en termes d’utilitarisme capitalista.
La visibilitat i la promoció que les diferents xarxes socials, les botigues en línia i les fires omnipresents proporcionen a les obres autoeditades creen un miratge que no suprimeix les dificultats de la seva distribució i de sostenibilitat d’aquests projectes editorials i aquestes companyies discogràfiques que operen des dels marges.
Aquest esdeveniment es planteja com un espai discursiu a mig camí entre la clínica i la fira de ciències, un laboratori per interrogar i exposar com es promou l’encontre entre autogestors i agents implicats en el procés de producció d’aquests continguts. Per això convoquem un conjunt d’organitzadors de festivals i certàmens independents relacionats amb l’autoedició a fer clínica . Treballarem al voltant dels seus processos de concepció, producció, distribució i teorització. Aquest espai, de vocació participatòria i polivocal, pretén estimular el debat i la discussió sobre qüestions lligades a la gestió i l’autoedició de publicacions i produccions musicals, que solen ser difícils d’articular tant per la seva complexitat com per la manca d’estructures que ho possibilitin. A més a més, en vista de la tensió de l’àmbit institucional i la seva relació amb aquest tipus de pràctiques, la intenció és contribuir a la consolidació d’una comunitat, d’un sistema de connexió i distribució propi d’aquesta activitat que es desenvolupa més enllà dels centres de poder hegemònics. I fer-ho des d’una perspectiva que entén com a àmbits comuns el de l’edició independent musical i el de les publicacions, en una interacció que apel·la a la possibilitat que succeeixin coses com a resultat de la seva convivència.
I no es tracta tant, o almenys no només, de parlar de qüestions pràctiques sobre fer i sobre vendre (i regalar) publicacions, sinó d’indagar les raons per les quals algú s’embranca en projectes absurds i gairebé per definició deficitaris en termes monetaris. Es pretén investigar els processos i els afectes lligats a la praxi de l’autoedició, en què les relacions personals i les negociacions ètiques tenen un paper fonamental. I estudiar també el vincle d’aquestes amb el joc, amb la finalitat sense fi, amb aquest tipus d’activitats que contribueixen a alleugerir el pes de l’existència.
Amb aquesta predisposició, entre terapèutica i de contribució a la construcció d’un sistema ecosocial, sorgiran certes qüestions que ajudaran a entendre i cartografiar la realitat actual d’aquestes pràctiques de producció cultural anomenades independents.
I tot això amb la finalitat de potenciar unes poètiques i polítiques editorials i afavorir la reflexió i el debat sobre com continuar editant, fent fires i gestionant.