Retrat de la Maite Garbayo Maetzu

Activitat
Dijous 22 de febrer de 2024

Maite Garbayo Maeztu: Deixar que la cosa faci per si sola

Programa de pensament del Festival Sâlmon
Cançó per a molts moviments. Escenaris de creació col·lectiva
en curs

La història de l’art sempre ha desatès la matèria, que apareix una i altra vegada com un problema que cal resoldre, que cal controlar. La matèria era quelcom passiu, mort, brut, que l’artista de la modernitat va venir a domesticar. Com seria permetre que la cosa faci per ella mateixa? Proposaré un recorregut, tot el temps interromput per cossos i matèries, per pensar l’experiència estètica com una trobada intersubjectiva que transcendeix l’escòpic per involucrar allò màgic i afectiu. 

Aquesta activitat es presenta en el marc de Cançó per a molts moviments, un experiment efímer en què la planta baixa del MACBA es converteix en escenari de trobades, converses i escoltes compartides. Comissariat per María Berríos i Sabel Gavaldon.

En col·laboració amb

dates
Dijous 22 de febrer de 2024
horari
11:00 h
preu
Gratuïta. Sense reserva prèvia. Aforament limitat
títol
Maite Garbayo Maeztu: Deixar que la cosa faci per si sola
localització
Edifici Meier
dates
Dijous 22 de febrer de 2024
títol
Maite Garbayo Maeztu: Deixar que la cosa faci per si sola
horari
11:00 h
localització
Edifici Meier
preu
Gratuïta. Sense reserva prèvia. Aforament limitat

participant

Maite Garbayo Maeztu és professora Serra Hunter al Departament d’Història de l’Art de la Universitat de Barcelona i Investigadora Principal del Projecte Ritmos del trabajo feminizado en la historia del arte y la cultura visual (Estado espanyol, 1936-2022), finançat pel MCIN. La seva recerca explora les interseccions entre els feminismes, la cultura visual i popular i l’art contemporani a l’Estat espanyol i a Amèrica Llatina durant el segle XX. El seu primer llibre, Cuerpos que aparecen. Performance y feminismos en el tardofranquismo (consonni, 2016), analitzava la presència del cos en les pràctiques de performance els últims anys de la dictadura franquista, en connexió amb l’activisme feminista de l’època i la cultura visual. Va fer el postdoctorat a l’Instituto de Investigaciones Estéticas de la UNAM, i posteriorment va treballar com a Acadèmica T.C. al Departament d’Art de la Universidad Iberoamericana (Mèxic). La seva trajectòria s’ha desenvolupat tant en l’àmbit acadèmic com en l’àmbit professional de l’art contemporani, on ha comissariat diverses exposicions i programes públics.
llegir-ne més
artistes
1 artistes
Vistes de l'exposició
més informació 02:23

Del 10 de febrer a l’1 d’abril de 2024

Cançó per a molts moviments. Escenaris de creació col·lectiva

Un experiment efímer en què la planta baixa del museu es converteix en escenari de trobades, converses i escoltes compartides

també et pot interessar