
Activitat
Lorem Ipsum 2019
La tercera edició de Lorem Ipsum continua furgant en les esquerdes i els replecs de la música i l’univers lúdic, intencionalment articulats des de la geo- i la biopolítica dels cossos i els gestos. Des d’on parlem? Qui parla? Potser ens allunyarem de l’amable estranyesa amb què operàvem en les convocatòries anteriors i aquesta vegada l’articularem políticament: escoltarem noves veus femenines, abraçarem l’alteritat, (con)fondrem sensibilitats, temporalitats i geografies… Des de propostes que són (gairebé o del tot) ballables.
Obre aquest cicle Céline Gillain, que ha publicat fa poc el seu primer LP, Bad Woman. Amb un sentit de l’humor tan negre que arriba a fer mal, Céline furga en els estereotips i la imatge social de la mala dona per encarnar la lletjor, i ho fa amb una mena de pop hiperfragmentat i desbaratat que convida al ball (i l’encomana).
En la segona sessió, Ata Ebtekar, aka Sote, compon música amb la profunda convicció que cal deconstruir i replantejar les regles i les fórmules, com comenta ell mateix: «Si vens algun cop a l’Iran, al principi pensaràs: “Déu meu, el trànsit de Teheran és terrible! Quin caos!” Però dins d’aquell caos hi ha unes regles que entén tothom, amb què tothom improvisa, perquè ho han de fer.» Després de publicar més de cinc àlbums i nombrosos EPs i singles en què sempre sembla que el seu so es reinventi, Ebtekar és una figura clau en l’escena electrònica de l’Orient Mitjà actual. La seva paleta de sons és molt rica, ja que beu tant de llenguatges experimentals i abstractes com de la composició digital hipermoderna, alhora que fuig de l’exotització.
Entrem a les festes del Raval al ritme de Confusia, l’àlbum de debut de la productora i DJ sueca KABLAM. Un disc acabat de sortir del forn, en què conflueixen una multitud de gèneres, melodies atonals i textures que grinyolen per traslladar-nos per una porta lateral a l’estridència de la pista de ball.
A continuació arriba la productora i percussionista argentina Tatiana Heuman, que corromp i manipula els límits de la cultura pop sense fer cap concessió. Tatiana crea danses fracturades i impredictibles entre capes de ritmes convulsius, veus esquinçades i paisatges sonors exuberants.
I posen la cirereta final Bamba Pana & Makaveli, que tanquen aquesta tercera edició de Lorem Impsum a 180 bpm i a ritme de singeli, un estil musical originari de Tanzània, que n’inunda els barris més pobres i que va rebre el nom del mateix Sisso Studio, des d’on operen Bamba Pana & Makaveli i altres constel·lacions de productors. Bamba Pana produeix els ritmes trencacolls i Makaveli rapeja els seus mantres desbocats, i entre els dos fan reviure l’energia del gabber, el happy hardcore i el house sud-africà i ens desafien a ballar.
Comissariat per Alicia Escobio i Anna Ramos.
Llista de reproducció: