Hélène Cixous. Ciutats secretes
Activitat

Hélène Cixous. Ciutats secretes

en curs

Seminari

Hélène Cixous és una de les escriptores i pensadores franceses més destacades del panorama actual, de gran influència en l'àmbit de la postmodernitat i dels estudis de gènere. Nascuda a Oran (Algèria) en una família jueva amb ancestres espanyols, l'exclusió que va viure durant la seva infància a l'Algèria colonial i antisemita la va portar a rebutjar qualsevol assignació identitària fixa (sigui com a «dona», com a «jueva» o com a «feminista»), tot i que això no li ha impedit de reflexionar sobre què signifiquen aquestes identitats i comprometre's políticament amb diverses causes que hi estan relacionades.
Des del final de la dècada dels seixanta, Cixous ha publicat més de seixanta llibres en el camp de l'assaig, la ficció i el teatre, i ha qüestionat les fronteres entre aquests gèneres; el seu famós text El riure de la medusa és una peça fonamental de la teoria feminista. És també una de les principals teòriques de la diferència sexual i creadora del primer centre de recerca en aquest àmbit a Europa (Centre d'Estudis Femenins, Universitat de París 8 – Vincennes). Jacques Derrida, un dels seus glossadors més il·lustres, li ha dedicat diversos textos que mostren la complicitat entre el seu pensament i el de l'escriptora.

Per a assistir al seminari recomanem que prèviament es llegeixin aquests textos:
Manhattan (Galilée, 2002), Sa(v)er (en Velos, Siglo XXI, 2001), Las ensoñaciones de la mujer salvaje (Horas y horas, 2003), El Gran Teatro de Oklahoma contrata (a Autodafé,
núm. 3/4, Anagrama, 2003), A Barcelona somiant Barcelona (a Rels. Revista d'idees i
cultura, núm. 5, primavera 2005), i Ver con Hélène Cixous (Icaria, 2006).

Seminari

Hélène Cixous és una de les escriptores i pensadores franceses més destacades del panorama actual, de gran influència en l’àmbit de la postmodernitat i dels estudis de gènere. Nascuda a Oran (Algèria) en una família jueva amb ancestres espanyols, l’exclusió que va viure durant la seva infància a l’Algèria colonial i antisemita la va portar a rebutjar qualsevol assignació identitària fixa (sigui com a «dona», com a «jueva» o com a «feminista»), tot i que això no li ha impedit de reflexionar sobre què signifiquen aquestes identitats i comprometre’s políticament amb diverses causes que hi estan relacionades.
Des del final de la dècada dels seixanta, Cixous ha publicat més de seixanta llibres en el camp de l’assaig, la ficció i el teatre, i ha qüestionat les fronteres entre aquests gèneres; el seu famós text El riure de la medusa és una peça fonamental de la teoria feminista. És també una de les principals teòriques de la diferència sexual i creadora del primer centre de recerca en aquest àmbit a Europa (Centre d’Estudis Femenins, Universitat de París 8 – Vincennes). Jacques Derrida, un dels seus glossadors més il·lustres, li ha dedicat diversos textos que mostren la complicitat entre el seu pensament i el de l’escriptora.

Per a assistir al seminari recomanem que prèviament es llegeixin aquests textos:
Manhattan (Galilée, 2002), Sa(v)er (en Velos, Siglo XXI, 2001), Las ensoñaciones de la mujer salvaje (Horas y horas, 2003), El Gran Teatro de Oklahoma contrata (a Autodafé,
núm. 3/4, Anagrama, 2003), A Barcelona somiant Barcelona (a Rels. Revista d’idees i
cultura, núm. 5, primavera 2005), i Ver con Hélène Cixous (Icaria, 2006).

dates
26 de febrer 2007 – 27 de febrer 2007
preu
Auditori MACBA. Matrícula gratuïta. Places limitades. Interpretació simultània
títol
Hélène Cixous. Ciutats secretes
dates
26 de febrer 2007 – 27 de febrer 2007
títol
Hélène Cixous. Ciutats secretes
preu
Auditori MACBA. Matrícula gratuïta. Places limitades. Interpretació simultània
programa
0 activitats