Foto: Anna Fàbrega

Activitat
Cada dijous, fins al 28 de maig de 2026 (excepte festius i vacances escolars)

Grup de nenis del barri 

Taller extraescolar adreçat a nenis de 9 a 12 anys

Foto: Anna Fàbrega

Per novè any despleguem aquest espai permanent, on lis nenis del barri poden experimentar amb artistes i viure una experiència col·lectiva en una zona elàstica i oberta a la imaginació, amb una mirada curiosa cap al museu. 

Aquest any aprofundim en les pràctiques d’autoedició, amb nous projectes de recerca-acció, amb l’artista Lara Martínez i la seva proposta Molt Art Copilot Barri i Autoedició. El curs passat ja vam crear amb ella fanzins com ara Abans era calba i ara tinc cabells o cassets com Corazón raro

L’art copilot és una manera de fer que significa no portar el volant, sinó anar al costat, posant música, buscant i assenyalant rutes, preocupant-se pel benestar del grup. En aquest taller extraescolar explorarem l’art copilot i altres maneres de fer a partir de propostes concretes que podran ser interpretades i piratejades. Cada dijous a la tarda ens reunirem i ens acostarem a l’art amb l’actitud de l’autoedició: serem artistes i mai expertis, entendrem la prova, el joc i el fet d’estar juntis com a activitat principal. Un curs per continuar mirant cap al barri, el museu i el mateix grup mentre ens divertim com a col·lectiu artístic. Què vol dir MACBA? Moltis Amiguis Componen Ball Aleatori? Música Al·lucinant Col·lectiva Brava Amateur? Moltes Ampolles Cauen Ben Avall? 

dates
Cada dijous, fins al 28 de maig de 2026 (excepte festius i vacances escolars)
horari
17:30 h
localització
Aula 0
títol
Grup de nenis del barri 
idioma
Català i castellà
preu
Gratuït. Amb inscripció prèvia. Places limitades
dates
Cada dijous, fins al 28 de maig de 2026 (excepte festius i vacances escolars)
títol
Grup de nenis del barri 
horari
17:30 h
idioma
Català i castellà
localització
Aula 0
preu
Gratuït. Amb inscripció prèvia. Places limitades

participant

Lara Martínez (Barcelona, 1989) forma part de processos de creació fent tallers, clubs de lectura, dibuixos, vídeos, poemes, textos, fanzins, performances, sons, sorolls, recitals o collages. Es va iniciar en l’escena artística com a dissenyadora gràfica, i amb el temps ha fet de tècnica de comunicació, artista, gestora cultural, becària i tallerista. Ha gaudit de diferents beques, com la d’Escriptura Silvestre (Hangar i La Escocesa, 2019), amb què va publicar Diente muerto; la de Barcelona Crea (2020), a partir de la qual va organitzar una sèrie d’experiències artístiques amb El Club del Fracàs; la beca Unzip (2022) a La Capsa, amb el projecte Eres basura, i la beca en mediació artística del Santa Mònica, en què va participar de 2022 a 2024. En l’actualitat és artista educadora del Grup de nenis del MACBA, és resident a la Fabra i Coats, fa tallers de manera recurrent i va a tantes fires de fanzins com pot.

llegir-ne més
artistes
1 artistes

CONTACTE

Amb el suport de

vídeos

1 resultats
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
En altres paraules. Els nens i les nenes del barri
En altres paraules. Els nens i les nenes del barri
«Sempre el veia súper blanc. Després vaig ampliar, vaig anar descobrint les exposicions, la gent i també la idea: que tenia color. Tot!» En aquesta entrega de la sèrie, entrem dins una de les activitats que des de fa sis anys es desplega com un espai permanent d’experimentació artística amb “Els nens i les nenes del barri”. Elles tenen la paraula.
també et pot interessar