Dos dispositius electrònics a l’interior de petites càpsules de metacrilat subjectes peruna estructura metàl·lica que incorpora cablejat i il·luminació, vistos en contraplà,contra un cel obert i ennuvolat.

Activitat
Dimecres, 22 de gener de 2025

Estudi de la presència amb Nerea Calvillo

Altes latències. [contra]panorama
en curs
Foto: Daniel Ruiz

Nerea Calvillo explora les dimensions materials, tecnològiques, polítiques i socials de la pol·lució mediambiental a la intersecció entre l’arquitectura, els estudis feministes de la tecnociència, els nous materialismes i les polítiques ecològiques urbanes.

L’aire és un bé comú. Però què implica tenir dret a un aire net? I tenir dret a respirar? En lloc d’un recurs invisible que tendeix a l’escassetat, proposem pensar l’aire com una infraestructura que possibilita diferents formes de vida. L’aire produeix contaminació, reproducció, desigualtat, redistribució, biodiversitat, extractivisme… I, com tota infraestructura, està conformat per tecnologia, matèries vives i inerts, cossos, institucions, polítiques, cultura…

Conversarem sobre monitorització, control, cura i convivència amb la complexitat de les atmosferes que habitem, entre les quals, les del museu. Què passa quan pensem-respirem juntes? Hi ha presències i corporalitats que en queden excloses? Imaginarem infraestructures aèries de/per al comú.

dates
Dimecres, 22 de gener de 2025
horari
19:00 h
localització
Auditori Convent dels Àngels
títol
Estudi de la presència amb Nerea Calvillo
idioma
Castellà
preu
Gratuït. Amb inscripció prèvia. Places limitades
dates
Dimecres, 22 de gener de 2025
títol
Estudi de la presència amb Nerea Calvillo
horari
19:00 h
idioma
Castellà
localització
Auditori Convent dels Àngels
preu
Gratuït. Amb inscripció prèvia. Places limitades

Altes latències organitza una sèrie de converses amb membres de l’equip del museu, així com trobades en públic amb convidadis especials. Les línies de discussió s’entrellacen en una sèrie de diagrames que es publiquen i actualitzen erràticament al web del projecte (altas-latencias.xyz), així com en impressions que es mostren a l’espai expositiu. Els diagrames no ofereixen una vista completa ni definitiva de les converses, sinó que conviden a elaborar associacions especulatives i a entendre –de manera lenta i inconclusa– l’espessa xarxa de relacions i dependències que produeix el complex fenomen de la presència.

participant

Nerea Calvillo explora les dimensions materials, tecnològiques, polítiques i socials de la pol·lució mediambiental a la intersecció entre l’arquitectura, els estudis feministes de la tecnociència, els nous materialismes i les polítiques ecològiques urbanes. Actualment, el seu treball gira al voltant de la toxicitat i la política, el pol·len i l’ecologia política urbana queer, i recentment ha publicat Aeropolis: “Sensing Open Air, Pollution and Queer Political Ecologies” (Columbia University Press, 2023).
Calvillo és professora al Centre de Metodologies Interdisciplinàries de la Universitat de Warwick i al màster de Disseny Arquitectònic Avançat de la Universitat de Colúmbia (Nova York). És fundadora de C+ arquitectes i d’In the Air, un projecte de recerca col·laborativa de mediacions mediambientals. Els seus projectes s’han presentat i exposat a centres internacionals, com el Canadian Centre for Architecture, la Royal Academy of Arts i el Museo de Arte Contemporáneo de Xile. És coeditora del número especial “Toxic Politics” de “Social Studies of Science” (2018) i del llibre “What Urban Media Art Can Do: Why When Where & How?” (av editions, 2016).
llegir-ne més
artistes
1 artistes
[contra]panorama
[contra]panorama, la 2a edició de Panorama, un projecte triennal iniciat pel MACBA el 2021, manté la intenció original d’«aprofundir en la col·laboració i el diàleg amb artistes i agents culturals del nostre context», però ho fa mitjançant un exercici que es desenvolupa al llarg d’un any i que adopta literalment el títol del projecte per qüestionar tant la rellevància del format triennal (o biennal) com la seva capacitat per oferir una imatge panoràmica del present.
Vistes de sala de l'exposició
més informació 02:23

exposició
Del 24 d’octubre de 2024 al 21 d’abril de 2025

Epíleg

[contra]panorama

també et pot interessar