Estudi de la presència amb Editorial Concreta

Activitat
Diumenge 17 de novembre de 2024

Estudi de la presència amb Editorial Concreta

Altes latències. [contra]panorama
en curs
Concreta#23. Imatge cortesia editorial Concreta

Presentació del número “La composición activa de la presencia” a càrrec de Nicolas Malevé (mitjançant connexió en línia) i Jara Rocha, editoris convidadis, juntament amb Laura Vallés Vílchez, en representació de Concreta, i Jose Iglesias García-Arenal, autor de Concreta 23.

Concreta 23 (primavera 2024) es constitueix com una zona de manufactura i circulació de preguntes i maniobres logí(sti)ques específiques enfront dels règims extractivistes de captura i control de dades, cossos i matèries, que refermen i accentuen categories d’anàlisi molt poc oportunes per habitar d’una altra manera la complexitat d’allò que hi ha o hi podria haver en cas que ens organitzéssim de maneres radicalment diferents.

El número compta amb la participació de Romi Ron Morrison, Abelardo Gil-Fournier, Alfredo Puente, Andrew Dewdney, Victoria Walsh, Katrina Sluis, Jose Iglesias García-Arenal, Miriyam Aouragh, The Institute for Technology in the Public Interest (TITiPI), Asker Bryld Staunæs, Cassandra Troyan, Júlia Nueno Guitart, Felix Stadler, Vladan Joler, Gordan Savičić, Katrin Heimann i Maxime Le Calvé.

dates
Diumenge 17 de novembre de 2024
horari
12:00 h.
localització
Convent dels Àngels (Espai Fòrum)
títol
Estudi de la presència amb Editorial Concreta
idioma
Castellà
preu
Gratuït. Sense incripció prèvia. Places limitades
dates
Diumenge 17 de novembre de 2024
títol
Estudi de la presència amb Editorial Concreta
horari
12:00 h.
idioma
Castellà
localització
Convent dels Àngels (Espai Fòrum)
preu
Gratuït. Sense incripció prèvia. Places limitades

organitza

Altes latències organitza una sèrie de converses amb membres de l’equip del museu, així com trobades en públic amb convidadis especials. Les línies de discussió s’entrellacen en una sèrie de diagrames que es publiquen i actualitzen erràticament al web del projecte (altas-latencias.xyz), així com en impressions que es mostren a l’espai expositiu. Els diagrames no ofereixen una vista completa ni definitiva de les converses, sinó que conviden a elaborar associacions especulatives i a entendre –de manera lenta i inconclusa– l’espessa xarxa de relacions i dependències que produeix el complex fenomen de la presència.

[contra]panorama
[contra]panorama, la 2a edició de Panorama, un projecte triennal iniciat pel MACBA el 2021, manté la intenció original d’«aprofundir en la col·laboració i el diàleg amb artistes i agents culturals del nostre context», però ho fa mitjançant un exercici que es desenvolupa al llarg d’un any i que adopta literalment el títol del projecte per qüestionar tant la rellevància del format triennal (o biennal) com la seva capacitat per oferir una imatge panoràmica del present.
Vistes de sala de l'exposició
més informació 02:23

exposició
Del 24 d’octubre de 2024 al 21 d’abril de 2025

Epíleg

[contra]panorama

també et pot interessar