Condiciones de trabajo #5 Claudia Pagès

Activitat
Dilluns, 21 de febrer de 2022

Clàudia Pagès i l’Institut Consell de Cent

Condicions de treball #5
Foto: Claudia Pagès

Quines són les condicions de treball en el nostre context? En aquesta ocasió ens trobem amb Claudia Pagès al World Trade Center. Ens endinsarem amb el grup de 1r de batxillerat artístic de l’Institut Consell de Cent a les seves instal·lacions i recorrerem plegades l’edifici de duanes del segle XIX i el trencaones, mentre conversem sobre com donen forma les condicions de treball a la pròpia pràctica artística.

El grup d’estudiants de 1r de batxillerat artístic de l’Institut Consell de Cent juntament amb la docent Verónica Varas Navarro, han dut a terme projectes com ara Sala para salear dins del marc del projecte Apadrina el teu equipament de la Fundació Tot Raval. En aquest curs estan treballant en un nou projecte conjunt amb l’acompanyament d’Higo Mental.

dates
Dilluns, 21 de febrer de 2022
títol
Clàudia Pagès i l’Institut Consell de Cent
dates
Dilluns, 21 de febrer de 2022
títol
Clàudia Pagès i l’Institut Consell de Cent

participant

foto de l'artista: Claudia Pagès Claudia Pagès
Barcelona, 1990
Claudia Pagès traça una xarxa lingüística de micronarratives, poesia queer i discurs rítmic que explora les possibilitats de la veu en escena a través de la música i la presència de cossos. Li interessen especialment els sistemes de distribució, circulació i consum; a Rates i cuques (2020), per exemple, es va fixar en els productes que es venen a l’Eixample de Barcelona, i a Gleaners–Extracción (2018-2019) observava les transaccions dels Encants, el mercat de segona mà d’aquesta ciutat. Sol treballar enregistrant pensaments o apuntant fragments de converses que sent pel carrer, i transitant constantment entre llenguatge i traducció obté un format de llibret en què els gràfics i la tipografia també tenen un paper important. Pagès transforma aquestes composicions recol·lectades en mostres escèniques en què els objectes acompanyen cants i moviments, tant de la mateixa Pagès com dels seus col·laboradors. Aquest és el cas d’Arrela’t, nena, arrela’t (2019), un recorregut dispers, recitat i textual, pels barris de Barcelona i la seva transformació, causada per l’economia distorsionada de la logística capitalista.

Claudia Pagès té el títol de Belles Arts de la Universitat de Barcelona (2013) i un màster també en Belles Arts del Sandberg Institut d’Amsterdam (2016). Algunes de les seves exposicions i performances individuals són Un rastro involuntario (La Casa Encendida, Madrid, 2021); dis- des- duress. tris-tras, giro, fallo (àngels barcelona, 2021) i Patio de luces (Yaby, Madrid, 2020). Ha participat en diverses exposicions col·lectives, com ara Lifting Belly, CentroCentro (Madrid, 2020), i actualment és artista resident a la Rijksakademie van beeldende kunsten (Amsterdam, 2020-2021).

Més informació: claudiapages.com
llegir-ne més
artistes
1 artistes
galeria d’imatges
5 imatges
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
OBRA TITLE
OBRA TITLE
yyyy-YYYY
ARTIST NAME
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
també et pot interessar