Camps de forces
Activitat

Camps de forces

Aquest programa compren tres tipus de pel·lícules que de diferents maneres recolzen les tesis desenvolupades a l'exposició. Entre elles es troben les que tracten específicament el tema que podem anomenar "d'especulació còsmica" i altres temes específics de l'exposició o les que formen part de la història del cinema abstracte i de l'art del moviment.

D'aquesta forma, els punts de llum del treball de Larry Cuba connecten amb el treball de James Whithey; Oscar Fishinger evoca conscientment la imagineria atòmica a les seves primeres pel·lícules, Hans Richter, Walther Ruttman, Henri Chomette i Dudley Murphy en col·laboració amb Fernand Léger assagen als seus treballs diferents aproximacions en les que el cinema s'allunya de la representació. Els autors alemanys van prendre la pintura abstracta com a model, mentre que els francesos es van interessar més pel moviment i el ritme (el cinepoema).

Aquest programa compren tres tipus de pel·lícules que de diferents maneres recolzen les tesis desenvolupades a l’exposició. Entre elles es troben les que tracten específicament el tema que podem anomenar “d’especulació còsmica” i altres temes específics de l’exposició o les que formen part de la història del cinema abstracte i de l’art del moviment.

D’aquesta forma, els punts de llum del treball de Larry Cuba connecten amb el treball de James Whithey; Oscar Fishinger evoca conscientment la imagineria atòmica a les seves primeres pel·lícules, Hans Richter, Walther Ruttman, Henri Chomette i Dudley Murphy en col·laboració amb Fernand Léger assagen als seus treballs diferents aproximacions en les que el cinema s’allunya de la representació. Els autors alemanys van prendre la pintura abstracta com a model, mentre que els francesos es van interessar més pel moviment i el ritme (el cinepoema).

dates
22 de maig 2000 – 7 de juny 2000
títol
Camps de forces
dates
22 de maig 2000 – 7 de juny 2000
títol
Camps de forces
programa
0 activitats