
Activitat
Del 7 d’octubre de 2024 al 19 de maig de 2025
Assaig obert. Visita-taller a la Col·lecció
En aquesta experiència al voltant de l’exposició Col·lecció MACBA. Preludi. Intenció poètica volem assajar, juntament amb l’alumnat i el professorat, totes aquelles maneres d’entrar, sortir, passejar, observar… l’exposició.
Un assaig obert on especularem plegadis sobre les múltiples maneres de relacionar-nos amb les obres i amb les diferents capes narratives que desplega. Aquesta presentació de la col·lecció defuig el relat cronològic i s’obre a múltiples lectures, vivències i recorreguts. Per aquest motiu, en la proposta educativa desenvolupada amb cinc artistes que venen del món de la performance, de les pràctiques d’escolta i sonores i de les arts en viu, volem jugar amb aquesta intenció clara d’obertura i revisar la nostra relació amb els codis del llenguatge, de la història, del so i de la norma.
En aquest assaig obert i permanent de l’activitat, activarem pràctiques i accions dins les sales a partir d’exercicis propis de les arts escèniques i les arts vives, pensant amb el cos i amb la modulació de la veu i la paraula. Trencarem la idea del que podem esperar d’una visita a un museu, per tal que el contingut s’impregni de tota l’experiència del gest i del cos; del recorregut i la vivència; de les obres i dels passadissos; de la conversa i la veu: de la grafia i del joc.
Aquesta activitat promou l’aprenentatge competencial, basat en l’acció i la comunicació, utilitzant estratègies i continguts que puguin tenir projecció més enllà de l’activitat i del context del museu, que es proposa com un espai on desenvolupar les competències bàsiques i específiques de les àrees de l’àmbit artístic i humanístic, així com les de l’educació en valors cívics i ètics. A través d’un diàleg amb les obres d’art, fomenta la qualitat en l’educació lingüística i es compromet amb l’accessibilitat a través de la universalitat del currículum, adaptant-se als diferents aprenentatges. Hi són presents la perspectiva de gènere i els valors de ciutadania, democràcia i consciència global, que busquen construir una societat diversa i equitativa, Així mateix, vol afavorir el benestar emocional de l’alumnat a través d’intervencions que busquen fomentar l’autoexpressió i el vincle amb lis altris. Les competències clau que desenvolupa són les referents a la personal, social i d’aprendre a aprendre, així com la consciència i expressió culturals.
participants
