
Activitat
Dimecres 9 d'abril de 2025
Abans de passar a la història (hem de sobreviure) II. Sessió 1
Aquesta darrera sessió d’Abans de passar a la història (hem de sobreviure) pretén ser un moment de trobada que serveixi per planejar altres trobades futures, més enllà (o més ençà) de [contra]panorama i del museu mateix.
En aquesta primera entrega comptarem amb Laura Benítez Valero, que obrirà la reflexió sobre la memòria obrera i la necessitat de generar contrarelats posant en valor la pròpia biografia. Tot seguit, The White Pube ens convidaran a un recorregut a través de l’experiència emocional, existencial i econòmica del treball de les artistes.
Programa
La investigació es formalitzarà en una publicació autoeditada. Un assaig que recorre 2.661,855 km de memòria obrera, de genealogies sense arbres i de finestres sense cel. Una memòria de les altres Barcelones, les que no dirigeixen institucions culturals però nodreixen el teixit crític, afectades per la síndrome de la impostora. Una història de filòsofes sense biblioteques, de torners fresadors i de fregadores. Una proposta que reivindica la biografia com a eina d’exploració de narratives altres replantejant, desarticulant i impugnant les històries oficials. Generant un contrarelat alternatiu a la “radicalitat política” enunciada des de les escoles de les elits culturals de Barcelona.
aquesta activitat forma part de
![[contra]panorama](https://img.macba.cat/wp-content/uploads/2024/02/contrapanorama_iweb.jpg)
participants
AMB EL SUPORT DE
Finançat per la Unió Europea. Les opinions i punts de vista expressats només comprometen a les seus/ves autors/es i no reflecteixen necessàriament els de la Unió Europea o els de l’Agència Executiva Europea d’Educació i Cultura (EACEA). Ni la Unió Europea ni la EACEA poden ser considerats responsables d’ells.