[DIG_A.HIS.07890_001 / Enregistrament sonor] Audiodescripció de l'obra "Otranto Fanfàrria"
arxiu d'àudio
imatge no disponible en línia
[DIG_A.HIS.07890_001 / Enregistrament sonor] Audiodescripció de l'obra "Otranto Fanfàrria"
fitxa amb àudio
0:00
0:00
Son[i]a
Son[i]a #384
0:00
[DIG_A.HIS.07890_001 / Enregistrament sonor] Audiodescripció de l'obra "Otranto Fanfàrria"
Podcast Title

Title of podcast
Son[i]a #384
0:00
34:58
nom del fitxer
[DIG_A.HIS.07890_001 / Enregistrament sonor] Audiodescripció de l'obra "Otranto Fanfàrria"
durada
01:22
drets
© MACBA Museu d'Art Contemporani de Barcelona, © De les obres: oriol vilapuig
pes
3.15 MB
format
MPEG
idioma
Català
tipus
Enregistrament sonor
nom del fitxer
[DIG_A.HIS.07890_001 / Enregistrament sonor] Audiodescripció de l'obra "Otranto Fanfàrria"
format
MPEG
durada
01:22
idioma
Català
drets
© MACBA Museu d'Art Contemporani de Barcelona, © De les obres: oriol vilapuig
tipus
Enregistrament sonor
pes
3.15 MB

Davant de la gran composició coral d’Oriol Vilapuig, “Otranto Fanfarria”, produïda entre el 2019 i el 2022, us proposem l’exercici visual que Valentín Roma suggeria quan aquesta obra es va presentar a La Virreina Centre de la Imatge de Barcelona el 2022. Roma es referia a “El triomf de Bacus”, l’extraordinar quadre de Velázquez, més conegut com “Els borratxos”. D’entre totes les interpretacions que se n’han fet, Roma explica: «La més temerària i la menys literal va ser la que va proposar Mary Wollstonecraft el 14 d’abril de 1797 durant una classe a l’ateneu femení de Bloomsbury. Resulta que l’escriptora va recomanar que el quadre es mirés amb els ulls mig tancats, ja que d’aquesta manera desapareixien els personatges i hi emergia, “nítidament”, el que l’artista ens havia volgut mostrar en realitat: la silueta d’un mapamundi ple de perímetres, costes i continents.» Us convidem a observar les 59 figures d’aquesta gran escena composta per Vilapuig amb els ulls mig aclucats; la seva aparent deriva erràtica desplega una enorme riquesa de significats. Escolteu també, amb els sentits ben oberts, la peça sonora creada pel músic Riccardo Massari Spiritini, “NISÉH RADÉH. Le profezie e le maschere”, una intervenció sonora que el compositor va crear a partir de l’imaginari de Vilapuig.

els textos de la web MACBA parteixen d'una documentació prèvia. En cas que hi hagi algun error, agrairem que ens el comuniqueu.

contacte

per a més informació, pots posar-te en contacte amb nosaltres a través dels enllaços següents
per a més informació
arxiu@macba.cat