Artista

Jordi Cerdà

Data i lloc de naixement:
BARCELONA, BARCELONA, — 1949
Data i lloc de defunció:

biografía

Jordi Cerdà nace en Barcelona en 1949, donde vive y trabaja. Estudia pintura y diseño en la Escuela Massana y se licencia en Bellas Artes en la Universidad de Barcelona. Completa su formación con estudios de Arquitectura y Filosofía. Su primera exposición, en el año 1968, tendía al minimalismo y reunía pinturas, dibujos y grabados. A principios de los años 70 empieza a trabajar en la elaboración de la imagen, y se incorpora a la esfera catalana próxima a lo conceptual, junto con artistas como Eugènia Balcells, Sílvia Gubern, Carles Pujol, Àngel Jové, Antoni Llena, Benet Rossell o Àngels Ribé. La reflexión teórica sobre el arte y su representación constituyen el eje de sus intervenciones. Al mismo tiempo, realiza films experimentales, actividad que será muy productiva en su trayectoria, y crea fotomontajes, performances, acciones e instalaciones. Como otros artistas conceptuales catalanes, trabaja también con el objeto, herencia del dadaísmo, el pop y el nuevo realismo. Durante los años 80 y 90, su obra se vuelve más reflexiva, especialmente en cuanto a los conceptos de espacio, tiempo, arte y medios de comunicación, tomando fuerza los aspectos puramente lingüísticos. Durante los últimos años, su obra se ha centrado en relecturas de imágenes de la historia del arte y en reflexiones sobre temas como el museo como institución. En palabras de la crítica de arte Pilar Parcerisas: "Extremadamente metódico y pulcro en su tarea, su obra constituye un encabalgamiento continuado de relecturas sobre el hecho pictórico, con toda su carga iconográfica y convencional, a veces desde una perspectiva irónica, crítica o de constatación, dejando siempre algún punto sin respuesta para poner a prueba la agudeza del espectador. […] Todo el esfuerzo de Cerdà se encamina a elevar a la categoría de signo lo que es real. […] En la mayoría de estas suites es una constante la presencia del cuadro dentro del cuadro, produciendo a veces un efecto de redundancia, como en el caso de los fusilamientos del 2 de Mayo o la Maja desnuda de Goya, mientras que en otros destaca más la situación de «fuera de contexto» y contraposición de realidades, como la urbana y la rural en el caso del Angelus de Millet." (Pilar Parcerisas, 1986).

Obras

  • Títol:
    Landscape
    Data:
    2005
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Ivanowpintures
    Data:
    2004
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    e-Bent 02
    Data:
    2002
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Paysage
    Data:
    2000
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Petit homenatge a Gilles Deleuze
    Data:
    1996
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    La silla de Kosuth es una buena silla
    Data:
    1993
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Kleinmanzoni
    Data:
    1988
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    El beso de Narciso
    Data:
    1987
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    [Sense títol]
    Data:
    1986
    Tipus d'obra:
    Material gráfico
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Fondo Joan Brossa. Depósito del Ayuntamiento de Barcelona
  • Títol:
    TOUCH-Reflection
    Data:
    1984
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Jordi Cerdà i el seu entorn
    Data:
    1983
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Bodegó
    Data:
    1983
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    L'esborrall de la tardor
    Data:
    1981
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Suite Pintura I (Conrado Martín Pinturas)
    Data:
    1980
    Tipus d'obra:
    Pintura
    Procedencia:
    Colección MACBA. Fundación MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Euclidià, no
    Data:
    1979
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Pedra i gest
    Data:
    1979
    Tipus d'obra:
    Pintura
    Procedencia:
    Colección MACBA. Depósito de la Generalitat de Catalunya
  • Títol:
    La gamma de l'orilleaux altres tons
    Data:
    1978
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Jordi Cerdà : Espai B5-125
    Data:
    1978
    Tipus d'obra:
    Monografía
    Procedencia:
    Col·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Donació de l'Escola Municipal d'Art Illa
  • Títol:
    Jordi Cerdà : autorretrats [sic] / [text: Josep Maria Carandell]
    Data:
    1978
    Tipus d'obra:
    Documento
    Procedencia:
    Col·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Donació de l'Escola Municipal d'Art Illa
  • Títol:
    Homenatge
    Data:
    1977
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Trossus Films - vídeo
    Data:
    1977
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Platja 30-9-75 : Fernando Megías, Manel Valls, Carles Pujol / fotografies Joan Fontcuberta, Pau Barceló, Manuel Ubeda
    Data:
    1976
    Tipus d'obra:
    Monografía
    Procedencia:
    Col·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Donació de l'Escola Municipal d'Art Illa
  • Títol:
    Contactes aquosos
    Data:
    1976
    Tipus d'obra:
    Fotografia
    Procedencia:
    Colección MACBA. Fundación MACBA. Donación de José Maria Juncadella
  • Títol:
    (Fotografia manipulada)
    Data:
    1976
    Tipus d'obra:
    Fotografia
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Fondo Joan Brossa. Depósito Fundación Joan Brossa
  • Títol:
    Seqüències
    Data:
    1975
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    La pedra (Concepte 1)
    Data:
    1974
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Definicions
    Data:
    1974 - 1975
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    4 Espai-Temps
    Data:
    1974
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Cul
    Data:
    1973
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Iridium V
    Data:
    1972-1973
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Iridium IV
    Data:
    1971
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Magritte temps
    Data:
    1971
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Iridium III
    Data:
    1970-1971
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Iridium I
    Data:
    1969
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Landscape
    Data:
    2005
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Ivanowpintures
    Data:
    2004
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    e-Bent 02
    Data:
    2002
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Paysage
    Data:
    2000
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Petit homenatge a Gilles Deleuze
    Data:
    1996
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    La silla de Kosuth es una buena silla
    Data:
    1993
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Kleinmanzoni
    Data:
    1988
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    El beso de Narciso
    Data:
    1987
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    [Sense títol]
    Data:
    1986
    Tipus d'obra:
    Material gráfico
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Fondo Joan Brossa. Depósito del Ayuntamiento de Barcelona
  • Títol:
    TOUCH-Reflection
    Data:
    1984
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Jordi Cerdà i el seu entorn
    Data:
    1983
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Bodegó
    Data:
    1983
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    L'esborrall de la tardor
    Data:
    1981
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Suite Pintura I (Conrado Martín Pinturas)
    Data:
    1980
    Tipus d'obra:
    Pintura
    Procedencia:
    Colección MACBA. Fundación MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Euclidià, no
    Data:
    1979
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Pedra i gest
    Data:
    1979
    Tipus d'obra:
    Pintura
    Procedencia:
    Colección MACBA. Depósito de la Generalitat de Catalunya
  • Títol:
    La gamma de l'orilleaux altres tons
    Data:
    1978
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Homenatge
    Data:
    1977
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Trossus Films - vídeo
    Data:
    1977
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Contactes aquosos
    Data:
    1976
    Tipus d'obra:
    Fotografia
    Procedencia:
    Colección MACBA. Fundación MACBA. Donación de José Maria Juncadella
  • Títol:
    (Fotografia manipulada)
    Data:
    1976
    Tipus d'obra:
    Fotografia
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Fondo Joan Brossa. Depósito Fundación Joan Brossa
  • Títol:
    Seqüències
    Data:
    1975
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    La pedra (Concepte 1)
    Data:
    1974
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Definicions
    Data:
    1974 - 1975
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    4 Espai-Temps
    Data:
    1974
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Cul
    Data:
    1973
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Iridium V
    Data:
    1972-1973
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Iridium IV
    Data:
    1971
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Magritte temps
    Data:
    1971
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Iridium III
    Data:
    1970-1971
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Títol:
    Iridium I
    Data:
    1969
    Tipus d'obra:
    Grabación audiovisual
    Procedencia:
    Colección MACBA. Consorcio MACBA. Donación del artista
  • Añadir a Recorrido

    Inicia sesión

    Para comentar y crear Recorridos hay que registrarse. ¿Aún no lo has hecho? Regístrate aquí

  • Compartir

    Por email

  • Comentar

    Inicia sesión

    Para comentar y crear Recorridos hay que registrarse. ¿Aún no lo has hecho? Regístrate aquí